Thursday, July 15, 2010

Perkembangan Terkini Perang suami-Kak Aza

Assalamualaikum w.b.t





Lama dah saya tak citer apa jadik kat laki bini ni kan...





walaupun tak citer tapi ada perkembangan tau





Gini...dalam dua minggu lepas kaka za called saya minta tolong saya cekkan saman





Saman serena tulah...kan serena tu nama Cik Ayang dan katanya Cik Ayang [kakak kak aza] serena tu ada saman...





Puncanya bila satu lagi keter yang dipakai oleh abang kak aza juga guna nama Cik Ayang dan bila nak renew road tax tak boleh...





Jadi diorang syak serena tulah yg ada saman





Saya pun lepas dapatkan no IC Cik Ayang saya cek lah, memang sah ada 5 saman serena tu....



Dua saman tu tahun 2006, yang ni saya memang tau lama dah...sebab masa kena saman speed trap ni saya ada sama.





Tapi bukan saya yang drive, Angah, anak pak hj yang drive, masa tu pak hj baru kena stroke, bawak di ke Jasin, untuk berurut dengan arwah Imam Mazlan...





Memang Angah bawak laju...sampai pak hj termuntah2 dalam van tu...terutama masa jalan bengkang bengkok dari tampin ke kuala pilah..lalu jalan dalam...





lagi dua saman tu saya rasa masa serena tu pak haji bagi akwan dia kat melaka sambung bayar..masa tu kot kena sebab dalam tahun 2008..memang dalam tempoh tu van tu kawan pak haji yang guna





Dan satu lagi saman tu kat negeri pahang@ subang jaya....yang ni saya tak tau pak hj ker kak aza ker?





Menurut pak hj dua yg terawal tu dah dibayar tapi bukan pak hj yang pergi bayar tapi duit tu diserah pada abang kak aza yang keter dia juga guna nama Cik ayang ... tapi sebab ada dalam sistem saman tu maksudnya tak bayar lagilah kan?





So, pak hj kata dia taknak bayar...malah dia takde guna serena tu lama dah...memang kak aza dan cik ayang yang guna....





Saya malas masuk campur. Tapi lepas tu dah cik ayang lak sms saya....suh saya sms bagitau pak hj hal saman ni..saya forward kan jer sms cik ayang tu...malas nak layan konflik keluarga diorang!





Pastu adalah kak aza sms lagi, pak hj pun sms jugak...saya diam jer....





Semalam kak aza sms saya, bagi nasihat jangan susah hati pasal isu gaduh dia dengan pak hj....



"wa akak hrp wa jgn tlalu fikir hal akak ni. penat tau! smue dah tsedia ddepan sana. buat camane punla. abg mkin dah trasa susah bebini lebih kot. akak ni le. apa2 jele yg dia fikir,kita xtau pun. nti le akak fowardkan sms dia kd akak ari 2. ngapa ek susah sgt nak zahirkan k.sayang pd yg sah?tp bila xsah bukan main lg..."



Gituler sms dia kat saya pagi ni, saya tak balas...sebab macam2 tafsiran saya buat dari sms kak aza ni. takut kalo balas terus saya tak dapat fikir apa sebenarnya maksus tersirat....





Hari tu ada satu sms kak aza, saya forwardkan kat pak hj sebab kak aza suruh....xtau dia perli ker suruh betul2..saya ni lurus bendul, terus jer saya forwardkan, bila pak hj baca dia kata sms tu kak aza perli saya tapi saya tak perasan...dia gelakkan saya...pastu saya baca balik baruler saya perasan macam seolah2 kak aza perli saya rupanya...tp xtaulah kan...kak aza bahasa dia berlapik dah tak straight to the point kadang tu....panjang berjela tp berbelit2...





Macam sms ni..apa maksud dia, "semua dah tersedia depan sana"....apa yg tersedia....adakah pembalasan utk pak hj..ataupun keperluan dia anak beranak dah tersedia w.pun pak hj tak balik rumah dia...ataupun proses bercerai dah tersedia jalan?





Saya tak faham tuuu....lagi satu 'abg mkin dah terasa susah bebini lebih kot"

ikut saya maksudnya, bini lebih tu merujuk pada saya, walaupun ayat berikut ada pengakuan dia.... akak ni le

cuma mungkin dia cakap berlapiklah....




Wah..ngantuk lah pulak...sambung nantiler...

Wassalam

2 comments:

Pnut said...

bila kita nak deting pulak??? eheheh tetiba komen takder kena mengena dengan topik...

Luna said...

sms serampang 2 mata.

yg sy x fhm 'yg xsah kemain lagi?' ada yg lain ke? hehehe