Saturday, July 10, 2010

Pagi ni nak jogging

Assalamualaikum w.b.t


Sejak duduk Putrajaya ni hidup saya berwarna-warni sikit.


Masa kat seremban dua tahun lalu hidup saya agak gersang sebab bertahun2 masa di SPRM N9 saya sibuk sebab duduk unit siasatan jer sepanjang masa..tau2 jerlah sibuknya!


Pastu setahun setengah dah sibuk dengan belajar pulak. Takde kelas duk rumah sepanjang masa...masak2 makan2....seputar tu jer hidup saya!


Kira dah bertahun2 takde sosial life....hidup sangat rutin...tunggu pak hj datang, ambil anak tadika...gi kedai...tu jerlah...


Tapi sejak ke Putrajaya ni, ada banyak aktiviti sosial kami dua beranak. Mungkin sebab suasana agaknya


Dan juga sebab ada kawan...kawan2 yang tak berkahwin yang sama2 takde aktiviti sabtu ahad kalau tak balik kampung.


Masa kat N9 semua2 kawan2 dah akwin dan mereka pulak ada aktiviti dengan keluarga masing2...ada yg bujang saya pulak tak sesuai berkawan dengan dia


Tapi kat sini bahagian kamia da 4 perempuan jer...saya, PA pengarah, Miss Conquer dan Miss Sinar.....


Miss Conquer boleh gak geng tapi dia kat putrajaya ni duduk dengan mak dia yang juga kerja di sini, CC kat Parcel C....


So PA pengarah dan Miss Sinar yang muda belia tu lak jadik geng saya....


Ni nak pergi joging dengan diorang..turut serta adalah PA dari Bahagian Operasi Khas....lama2 saya pun jadi jiwa muda pasal kawan2 dengan budak2 muda 23/24/25 tahun


Hani pun enjoy sangat..kakak2 tu semua dah jadi kawan2 dia...


Oklah...ni pun peningkatan dalam hidup jugak...lepas joging nak gi basuh keter pulak! Oh yer..kembara dah sangat okay enjin dia, takde gegar2 wiper dah elok, ..kan hari tu saya repair dah habis RM700++ kalau tak okay...memang geram lah kan!



Wassalam

No comments: