Friday, July 23, 2010

Kesian sebenarnya, tapi xtau nak buat apa

Assalamualaikum w.b.t





Dalam perbualana telefon tu, miss sinar kebetulan ada...





Sebab kak aza yang call kan jadi saya menjawab jerlah



Pastu dia bagi kesimpulan kat saya yang baru saya terfikir tak salah persepsi saya, sebab miss sinar pun punya persepsi yang sama


Apa persepsinya biarlah saya simpan jer dalam hati ni


Sempat gak saya bagitau kak aza kan dia ada sms pak hj sindir yang kata kami laki bini sedap mengata dia



Saya cakap kat kak aza via hp, saya kata...




Kak...apa yg saya cakap dengan akak baru2 ni bukan isu baru, benda2 ni benda lama yang dah lama saya tau...dah 9 tahun lebih kawin kak...


Abang bukan call saya pun...seminggu adalah sekali tu pun pasal ada hal, saya yang sms dia...takde hal memang takde dia nak call/sms...


Last kami bersms masa penyewa rumah saya nak keluar minggu lepas, saya sms bagitau abang...




Kemudian kak aza cakap, dia dah selalu buat akak macam ni wa...apa salah akak pun akak tak tau...



Semua akak dah buat...dia tengah tido, akak ambik tangan dia...potongkan kuku dia, takde dia ucap terima kasih pun wa...kalau Rasul [abang kak aza juga Oku sebelah tgn xleh gerak, accident] sampai hitam kuku dia akak tengok takde orang buangkan...."



Ha'ah kak....memang akak dah buat macam2 kat abang, tapi apa dia nak dari akak lebih lagi kot....saya memang tak mampu buat apa yang akak buat tu...


Eh...dah panjang borak saya dengan kak aza sebenarnya.....lupa lak apa2 lagi yg saya cakap..tapi tak sah kalau telefon saya dia tak nangis....

Saya kesian kat dia sebenarnya....masa dia call tu dia kat hospital seremban, bawak zubair appointment kot... mula2 soalan dia masa call tu....wa kau tau tak mana laki kau ni...adib call tak dapat, uda call tak jawab, sms semua tak balas....hidup lagi ker, ker dia dah campak hp dia mana-mana dah tak nak ambik tau pasal anak2 ni...ni anak2 dia bukan anak buluh betong [heheee....dia guna istilah lain sbnarnya tp lupa, istilah buluh betong ni hari tu dia gunakan]



Pastu saya jawab selamba..lahhh akak call lah dia sendiri....



Tengok kak aza hidung mancung, saya pulak 'hidung tak mancung pipi tersorong2' masa gaduh ngan pak hj....takdenya saya malu, sya call jugak/sms jugak...walaupun cakap topil anak jer sebenarnya..lama2 saya pun pujuk pelan2...tapi orang hidung mancung ni tak mau pulak ikut plan saya tuuu....



Kak aza dan 'doktor peribadinya' setiap kali beranak...doc kamsiah ni dah jadik geng dia dah...selalu calling2 gitu....


Gambar dua tahun lalu, ada gambar kak aza terkini tapi tak bertudunglah pulak....


Apapun, tak taulah bila pak hj balik sini....dia balik nanti dah ada depan mata, bolehler saya tingkatkan usah suh dia berbaik2 dengan bini dia ni...tak kuasa dah jadik orang tengah!

Wassalam

No comments: