Tuesday, March 15, 2011

28 Mac 2011, Isnin, 8.30 pagi

Assalamualaikum w.b.t


Itulah tarikhnya


Tarikh yang saya pilih


Untuk sebutan kes


Kes permohonan Untuk penceraian


Dah terima pun notis untuk hadir kes


Di Mahkamah Rendah Syariah Putrajaya


Suka atau tidak, saya telahpun buat keputusan


Dan pihak sana sangat-sangat ghairah nak bercrai nampaknya


Takper, dengan cara yang ditunjukkan tu


Lagi bersemangat dan tak rasa kesal saya ambil keputusan ni


Sungguhpun dalam hati sedih.


sangat sedih!


Perkahwinan yang bakal mencecah 10 tahun 2 Jun ini berakhir juga


Idea Jiji untuk akak tinggalkan dia nampak gayanya dah tak relevan


Faktanya memang dia dia sangat 'cerdik', dia yang dah awal2 tinggalkan akak


Hanya kerana nak pinjam seribu saya tak beri


Itu punca persengketaan yang terakhir,


dan saya pun ada cerita di blog ini


Memang itu yang dia mau, cepat jer dia balas bila saya minta alamat


Asalnya saya sms minta address


dia balas 'taman sbj, wakaf baru


Saya jawab, alamat penuh


Dia balas, hantar jer mana-mana stesyen


nanti dia akan datang ambil Hani


saya jawab, saya bukan nak hantar anak, saya nak failkan penceraian


Cepat dia balas katanya, 'failkan je beritahu tarikh perbicaraan insyaallah saya datang'


'saya' dia bahasakan diri dia...


So isnin minggu satu lagi nanti secara rasminya saya akan masuk kelab


IBU TUNGGAl


Banyak perasaan nak luah tapi biarlah saya simpan jer dulu...


Tapi yang pasti, saya pasti dan pasti akan menangis...pada hari berkenaan


Doakanlah saya diberi kekuatan


Miss Sinar dah offer diri nak temankan saya di mahkamah nanti


'Saya takut Puan pengsan jer, kalau sya ada boleh saya bantu', kata Miss Sinar


Saya cakap, saya dah cukup kuat dah Mai....sorang pun saya boleh uruskan...


Update Rabu, 16 Mac 13.11 pm


Semalam, memamg sedih tapi cepat2 saya hilangkan perasaan sedih tu


Tapi ternyata hari ini, saya sedih yang amat, amat sangat


Saya tak sangka yang kesedihan ini akan berpanjangan


Hari ni saya tak tahan, perasaan saya tertekan sangat


ada cerita yang menyebabkan saya menangis


Tapi nanti dah lega saya ceritakanlah


Pada masa ni, air mata saya jer yang berjuraian


Dan saya tak rasa yang saya nak kongsi dengan sapa-sapa


Saya hanya nak mengenang semua yang telah berlaku ini


Saya hanya nak menghayati saat-saat indah dan semua kenangan bersama


Berat untuk saya buat keputusan ini


Sungguh saya sudahpun nekad failkan permohonan penceraian


Tapi jauh dalam sudut hati saya terasa jiwa merana


Bila difikirkan saya tak kuat lagi


Apapun saya kena juga berhadapan dengan hari berkenaan


Kuat atau tidak bukan isu lagi


Pagi tu nanti saya kena juga berhadapan dengan pak hj


Saya bimbang dia akan datang dengan aza


Kalau dia datang dengan Aza pasti hati saya akan terhiris


saya tak tau nak beraksi bagaimana


Sebab saya memang tak nak dan tak suka dilihat mengalah


Apatah lagi didepan Aza


Pasti jauh disudut hati dia merasakan dia dipihak yang menang


Ataupun mungkin dia merasa yang saya dipihak yang salah


Apapun, nak kena banyak solat dan doa


Period pulak sekarang ni....



Wassalam

10 comments:

MA said...

Saya doakan agar dipermudahkan semua urusan untuk Salwa. Juga diberi kekuatan dan ketabahan menghadapi semua ini.

Jangan fikirkan sangat hal "title" yg bakal disandang. Why give label to yourself? Ada hikmah tersembunyi, Tuhan mahu bagi yang terbaik untuk Salwa. Kita tak tahu perancangan Allah - berbaik sangka lah kepaada Nya.


Take care Salwa.

kakLuna said...

ye kak...ingat blk tujuan Allah menjadikan kita adalah utk beribadat kepadaNya, mencari keredhaanNya, mengumpul pahala...dan akhirnya memperoleh syurga Allah....untuk tujuan itu...tak kira lah siapa kita...seorang bujang, isteri, isteri bermadu, janda, balu dan sebagainya...

hidup ini banyak episod,ini salah satunya, di sebalik perpisahan, bkn semua itu tidak memberi hikmah...dr kehidupan rtangga yg lalu, Allah telah memberi peluang merasai nikmat perkahwinan, dimurahkan rezeki, diberi ilmu agama, dikurniakan zuriat...sudah tertulis bahawa nikmat2 tersebut yg diberi melalui perkahwinan adalah setakat itu saja...tapi tidak bermakna tidak ada jalan yg lain...jika sekalipun tiada, kena ingat, pertemuan perpisahan adalah fitrah...sebaik2 mana pun sesama manusia, pasti akan berakhir dgn perpisahan, hidup ini cuma pinjaman, apa yg ada jua pinjaman, sampai masanya kita akan memulangkannya kepada yg Hak iaitu Allah.


banyakkan solat akak, baca Qur'an, dekatkan Allah dlm hati..Dia pasti mengurniakan ketenangan dan kejelasan minda utk akak menghadapi semua ini.

andainya dekat mmg sy pinjamkan telinga dan bahu yg zahir ini utk akak luahkan segalanya.

Cool said...

kak add me in ur speed dial.

*hugs*

Zareda Norman said...

Kak zar juga doakan agar hani dan salwa dipermudahkan segala urusan.

Terimalah dengan redha, jodoh salwa dan suami hanya setakat ini. kak zar doakan agar Allah SWT berikan Salwa dan hani kekuatan untuk melalui kehidupan seterusnya. Redha, pasrah dan bersabar. Setiap yang berlaku ada hikmahnya!!!

oren said...

speechless...

idak la mendoakan perceraian, tapi kalo itu lebih baik utk ketenteraman idup akak, hati akak, jiwa akak, then, kenapa menidakkan ia?

takpe..dia takde pon, akak bleh hidup gembira ngan anak2..hati kena hepi, tu yg paling penting..bila hepi, org sekeliling pon hepi,anak hepi..

all the best..

dayangbest said...

Maybe its about time, Kak

Percayalah, maybe this is for the best..
Kita tak tau perancangan Tuhan macam mana kan?

Ummi said...

all the best wa, itulah jalan yang terbaik untuk hani dan wa

semoaga di permudahkan semua urusan

MA said...

Salwa,
Jangan rasa rendah diri dgn apa yang terjadi. Ini bukan satu pertandingan untuk ditetapkan kalah atau menang. Lihat sudut positif - kehidupan Salwa adalah JAUH lebih baik dari kehidupan mereka berdua.

Sepatutnya Salwa yang rasa bertuah dapat melepaskan diri dari semua belenggu ini. For all you know Aza yang rasa dengki yang Salwa mempunyai kekuatan ini dan mampu membuat perubahan hidup yang lebih baik, dan dia yg kena menghadap benda bodoh Pak hj for the rest of her life.

Salwa ada BANYAK kelebihan. Nilai kehidupan Salwa adalah jauh lebih baik dari mereka berdua. You are stable, with a brilliant future in your job dan mampu memberi Hani semuanya.

Ibadat dengan Tuhan bukan terletak di tangan/kaki suami - apalagi dapat suami yg tak bertanggungjawap mcm Pak Haji. Keimanan ketakwaan kita direct kepada Tuhan, tak ada perantaraan - thats the beuty of Islam.


Percayalah - Salwa membuat perkara yang terbaik dalam hidup Salwa dan Hani. Kesedihan itu memang natural - tapi jangan sampai ianya mengaburi your best judgement terhadap perkara yang benar dan logic.


Yang apalaing penting - kawalan emosi dan jangan sekali2 rasa rendah diri atau sudah kalah.

On the contrary - Salwa sudah menang BESAR. Nobody can bully you any more.

Idea Miss Sinar nak teman Salwa itu sungguh baik. Thats a true friend. Biar dia temankan - you need that support.


Good luck.

Mutiara said...

Semoga Allah permudahkan urusan. MA has said it all.

Amir Syafiqah said...

Semoga salwa d beri kekuatan utk berhadapan dgn Pak aji nnt. Jgn mengalah Dan berputus asa. Dan jgn toleh ke belakang (jgn menyesal) once desicion been made. Insyaallah, Ada hikmah d sebalik semua ni.