Tuesday, March 15, 2011

Takde kata-kata

Assalamualaikum w.b.t



Sangat tak tenteram hati saya sejak minggu lalu


Cuma tak sampai hati nak berkongsi kat sini


Bukan apa


Kalau saat hati tengah panas


Jiwa tengah bergelora


Hati sedang membara


Dan pada masa sama juga


Rasa sangat terhina


Sedih, sayu, marah, dendam


semua perasaan yang ada bercampur baur


tak boleh diterjemah dengan kata-kata


Maka blog akan jadi tempat saya menghambur kata-kata


Yang takkan menyelesaikan apa-apa


Takkan membawa kemana-mana


Sebaliknya hanya akan memaparkan kelemahan saya


Tapi sekarang agak reda dan redha


Saya catatkan disini sebagai rujukan nantinya


Ceritanya begini


Minggu lepas saya dah merancang nak hantar Hani ke Penang


Saya dah pun janji dengan anak tiri saya, Iza minta dia temankan


Program kami mudah jer


Sabtu kami akan ke Ipoh, cadangan asalnya kemudian dibatalkan


Sebab Kak Nor, rumah tempat kami nak menumpang tu


Dia pulak pergi bawak pengantin ke Kelantan


So, program tukar ke Ahad pagi kami bertolak ke Tapah Road


Miss Sinar kawin


Dari tapah Road kami nak gerak ke Penang terus


Hantar Hani ke Balik Pulau


Hani toksah cakaplah punya excited nak gi rumah ayah


Nak jumpa Zubair, Sofiyyah


Khamis saya sms tanya ahad ada rumah tak saya nak hantar Hani


Katanya nak sampai nanti bagitau


Ok, apa tandanya tu? maksudnya dia ada di Balik Pulau kan?


Jumaat pagi saya hantar sms lagi, malas nak tengok hppa sms nya
tapi lebih kurang saya nak sahkan memang betul dia ada,


sebab mana tau kot2 dia keluar 40 hari ker...


Tup2 dia kata, dia ada di Kelantan


Pastu saya tanya apa ntah....jawapannya...


Semua dah pindah kelantan, Zubair sekolah sini


Tak terkata saya....


Terus bergenang air mata saya


masa tu saya kat Cafe


Dari bergenang terus menangis cuma tak sedu sedan jer


sapa saya pada dia


Suka2 dia tinggalkan saya dan hani


takde hak langsungkah kami nak tau dia tinggal dimana


Kalau saya memang tak ambik tau langsung takperlah


Tapi saya ada sms maklumkan saya nak hantar hani cuti sekolah pada 26 Febuari lagi


Masa tu dia cakap takde masalah hantarlah


Tapi kenapa bila saya dah hampir2 nak hantar baru dia cakap dia pindah ke kelantan


Saya malas nak cakap apa dah


Saya memang taknak masuk campur dah


Yang boleh saya simpulkan diorang sekeluarga gila agaknya


Panjang lagi cerita ni sebenarnya


Sebab lepas saya bagitau hani yang dia tak jadi gi penang sebab ayah dah pindah kelantan


Hanya air mata dia yang mengalir


Dia dah cukup besar untuk memahami semua ni


Saya dalam kesedihan dia juga dapat merasainya


Jumaat tu adalah hari yang murung bagi saya seharian saya menangis


Saya rasa sangat dalam kesedihan saya


Wassalam

6 comments:

dayangbest said...

sedihlaa plak...
marah pun ada..
kalau nak pindah pun,bgtau jelaa
bukan akak nak halang pun kan

kesian kat hani
bertabahlah kak

oren said...

yer, kalo takat kita yg sedih, takpe lagi, tapi nih hati anak..

alahai pak haji..

kalo tnya saya, saya akan cakap, teruskan hidup mcm biasa, mcm biasa yg dia takde..cuma bila hani nk jumpa, baru sms..kalo tak, buat donno jek..dh nak buang sgt kan, so, kita ikut rentak lah..

itu kalo saya taw..

just my 2 cents...

MA said...

Salwa ,

Saya sangat sedih baca masalah yang satu ini. Maafkan saya kerana saya tak dpt nak menahan diri dari mencarut pada jantan sial yg bertopengkan agama. Apa punya manusia yg sanggup buang anak isteri mcm itu saja???? Binatang pun reti sayang anak dan jaga keluarga dia.

Moga dia dapat pembalasan yg setimpal...

You are so much better off without him. Jantan sial mcm tu hanya mempergunakan perempuan yg ikhlas memerlukan perlindungan. Dia cari isteri-isteri yg berduit sementara dia hanya bwk telor, cucuk tanam dan tabur benih merata-rata.

Patut kena sula hidup2 jantan sial mcm ini...

*geram & marah*

Irfa said...

Ya Allah..saya yg baca pun terkejut..tiba2 je boleh pindah randah macam tu..siannya Hani.tak terbayang sedihnya dia bila dah seronok mimpi nak jumpa ayah dan adik2 tiri tup2 tak dapat jumpa..apa lah yg si Aza tu pikir smpi macam ni sekali..mak dia tahu ke tidak dia dak pindah dr penang ke kelantan tu?maaf kak..saya pula yg emo

Cool said...

kak.. just let him go...

no i rephrase...

kak... why dont this time akak yang tinggalkan dia.

yeah!

kakLuna said...

وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)