Thursday, March 31, 2011

Sementara Menanti 21 April 2011

Assalamualaikum w.b.t


Ada beberapa perkara dalam kepala berlegar2


Sementara menanti 21 April tarikh sebutan semula kes


Saya masih menaruh harapan agar semuanya berjalan lancar


Saya masih ingin bercerai secara baik tanpa melibatkan prosedur lain2


Tanpa perlu melantik peguam


Tanpa perlu mengemukakan pekung didada


Sebab masing-masing ada kelemahan dan kelebihan


Walau di mata pembaca saya banyak menderita


Tapi saya jangka kalau kes saya dibicara maka akan jadi panjang cerita dan ambil masa


Saya taknak lalui semua tu


Saya taknak berkali2 terbeban perasaan hadir ke mahkamah


Bayangkan saya telah banyak kali tempuhi saat2 ke mahkamah dengan pak hj


Masa kes Nani, dari kes permohonan fasakh (masa ni tak kahwin lagi) ke permohonan hadhanah, pastu permohonan tuntutan nafkah anak, pastu mohon ubah perintah bayaran nafkah


Semua tu saya ikuti, malah lawyer yg mewakili jantan tu pun saya punya kawan punya kawan


Saya yang bantu teman dan bantu bincang halatuju kes tu...


Dan saya juga melihat sudut pandangan jantan tu dalam setiap kes berkenaan


Dan dia bukan jenis orang boleh berbincang (lepas kes dah mula nanti)


Dia juga pengungkit, pendendam dan egonya sangat2 tinggi


Malah dia takkan hiraukan faktor lain selain dari memikirkan hanya diri dia sahaja yang benar dan orang lain semua salah


malah dia juga takkan hiraukan apa orang akan fikir tentang dia


maksud saya dia yang OKU, dia yang tak bagi nafkah langsung


Dia tetap akan kekal dengan pendirian dia yang dia dipihak yang benar


Saya tau kalau kes tumbuk, ini kali kedua dia menumbuk isteri, kes Nani dia didenda RM1,000 tapi tu pun katanya dia tak salah


nani yang cabar2 dia dan sua kan muka suh tumbuk, maksudnya dia diprovok


Dan berkaitan denda katanya dia mengaku salah kerana mendengar nasihat yang salah dari salah seorang kawannya yang juga anggota polis


dengan kata lain dia nak kata yang dia tak salah? Bangang!!!!


Tu sebab saya macam phobia memikirkan perjalanan yang akan saya tempuh


Di pejabat saya sibuk dan boss sangat memahami dengan memberi kesibukan saya!


Dari mula kawin sampai dia stroke, saya dah faham dan hayati sangat sikap dan pemikiran dia


Kalau dah penjual keter nissan saya tu pun dia kata pakwe saya, xtaulah nak letak mana cara dia berfikir


Saya sedang mencari2 lawyer syariah yang boleh bagi pendapat


Ada juga kawan2 FB zaman belajar dan zaman PKPIM dulu yang jadi lawyer syariah


Tapi malu pula nak bertanya sekaligus nak dedahkan berhubung kes saya ni


Kalau boleh nak dapatkan nasihat dari mereka yang saya benar2 tak kenal


Saya pun masih berfikir2 samaada nak pergi semula ke balai polis @ kekalkan laporan yang saya buat tu


Asalnya saya buat laporan untuk laporan tu jadi bahan rujukan ke mahkamah syariah bagi mudahkan tuntutan penceraian jer


Pastu bincang dengan polis sebab polis tanya saya taknak ke buat untuk siasatan


Saya cakap, saya sendiri tak tau alamat dia, dan saya malas nak kecoh2 hal ni


Asalkan untuk saya perkara ni jadi mudah sudahlah


Saya memikirkan (masih ada belas kasihan)


Dahlah tua, OKU, jauh nak ulang alik sini, pastu kena siasat nak turun sini bicara (kalau xmengaku salah)


So, benda2 tu sekaligus akan jejaskan kes cerai ni (takut dia ada sentimen lain pada saya nanti dikait2kan benda ni pulak)


So saya cakap kat polis saya kata buat masa ni saya nak laporan ni sebagai rujukan mahkamah syariah jerlah


Tapi memang rasa serba salah masa tu dilemma sangat


Saya tanya polis, kalau saya nak ubah pada siasatan apa keperluan utk kes berkenaan?


Polis nasihatkan saya boleh pilih mana2 ikut suka saya


So polis bagi saya satu laporan perubatan (borang) utk dikemukakan di Jabatan Kecemasa utk pemeriksaan


In case saya ubah keputusan nanti datang semula ke balai dan kemukakan laporan perubatan doktor


Tu yang saya buat pemeriksaan doktor tu


Isinin tu saya mc, doktor bagi


Selasa pulak terus dapat arahan masuk court, sebab kes Teoh beng Hock ni


Rabu semalam sibuk hadir meeting sana sini, penyudahnya 10.30 malam balik


Mula2 dah balik ambik anak nak ke klinik bawak yaya


Pastu sampai bangi boss bbm bagitau nak demam suh saya datang buat talking point utk KP


Tajuk mencabar pulak tu


Transformasi kepimpinan


nak present di INTAN depan PTD hari ni jam 12


So saya patah balik ke pejabat lepas beli makanan di drive thru Mc D bangi


duduk dengan boss dari maghrib sampai 10.30 malam buat 7 ms talking point tu


Sambil buat talking point sambil marah budak berdua buat bising, boss saya dah peluk tubuh sebab nak demam, dengan blazernya....


Siap tu boss ajak gi minum joint dua pegawai wanita dari bahagian Dasar di kopitiam presint 15


Penyudahnya borak2 jam 11 lebih baru balik


Hani dah tetridur2 kat meja


Yaya dah merayau satu kedai (tau jerlah budak hyperactive tu)


Tulah kesibukan kerja saya


Siap talking point terus email ke KP...


Saya sebenarnya sanagt terhutang budi pada boss ni (hasil xnampak lagi, akan datang saya citer)


Sungguhpun saya citer saya buat berpuluh2 talking point dan teks ucapan KP walaupun dia tak pakai 100% tapi idea2 saya mampu mencambah pemikiran dia untuk memikirkan apa yang dia nak cakap....


Tapi KP mungkin cam muka saya cuma dia tak alert tentang kewujudan saya, sebab apa2hal saya hanya akan serah pada boss untuk brief dia


So terpulang pada boss saya untuk menonjolkan saya depan KP atau sebaliknya


Saya patuh pada arahan boss pun bukan ada niat terselindung tapi semata2 saya buat semua ni sebab minat


Bagitu juga last week tengah syok2 tengok baloon panas dengan budak 2 orang tu lepas balik dr kampung


Boss called suh datang office ahad malam tu


So saya tinggalkan hani dan yaya kat rumah


Saya gi office boss dah sampai dari nilai dah


Tak nak nampak something saya called Mai suh datang teman kami


Masa tu nak sediakan teks/input untuk PM


Untuk berucap majlis esoknya tu di PICC


Sungguhpun tak banyak tapi memerlukan kajian mendalam dan pengiraan statistik juga


So malam tu sampai jam 11 kami berdiscuss untuk fikirkan input berkenaan


saya suka kerja2 begini dan ia buat saya rasa puas


Sekaligus melupakan masalah utama dalam hidup saya


Saya yakin saya boleh terus fokus pada kerja dan buat apa saya suka


Dan saya sangat positif bahawa saya akan berjaya (lebih berjaya) tanpa dia dalam hidup saya


yang selama ini membelenggu saya


Yang selama ni menyesakkan dada saya


Saya akan terus maju ke hadapan demi menjadikan hidup saya lebih bermakna


Cuma masalah saya satu jer


Macamana saya rahsiakan perkahwinan saya dengan pak hj dulu


Sekarang ni saya berhadapan pula masalah macamana nak kekalkan rahsia penceraian saya tanpa pengetahuan mak dan keluarga saya


hari tu ada posting di FB saya yang "this is the day' kalau kakak saya bijak mungkin dia boleh baca apa yg tersirat


Harap dia tak soal siasat hani untuk semua ni


Saya tak harap detik derita saya dikongsi dengan keluarga


Dan kalau ada jodoh kahwin semula maka barulah saya akan war warkan saya telah bercerai


Atau biar sahaja kematian saya nanti akan merungkai bahawa saya sebenarnya telah menjanda


Wassalam

1 comment:

Mutiara said...

Bab kerja tu teruskan ;) alhamdulillah ada ganjarannya.
Bab cerai tu, Salwa taukan...Excuses are for losers! So don't make excuses for that useless man.