Wednesday, March 23, 2011

menyibukkan diri.....

Assalamualaikum w.b.t



Beberapa weekend terakhir ni setiap weekend saya akan menyibukkan diri


Minggu lepas, sabtu saya ke rumah kawin kawan office, sama2 kat Negeri 9 dulu


kalau dulu saya tak ambik port pada jemputan kawin ni


Walhal banyak jer kad jemputan yang datang


Sebab saya rasa macam ..."alaaahhh aku gi pun bukannya tentu anak aku kawin esok diorang akan dtg'



Tapi sekarang ras amacam emmenuhi jemputan kawin tu seolah2 saya dapat meredakan perasaan saya...rasa macam best pulak....dapat jumpa kawan2 office di luar waktu pejabat dan dapat gak kenal keluarga mereka


Kebetulan masa kat sana, kawan pejabat nak bawak mak ayah dia ke IKEA


Saya pun kata nak follow, dia onn jer


So sabtu tu ke Ikea utk kali kedua seumur hidup


Pertama dulu pergi dengan kawan sekursus


So, smapai sana kami berpecah


Sebab yaya dua kali nak kencing..menyampah betul....



balik tu, terus ke KTM komuter Bangi, ambik Iza yg baru sampai dari seremban


Dari KTM terus bawak iza ke Warta Bangi bawak jalan2 dan bawak makan


Ahadnya, saya ke tapah road, rumah Miss Sinar, bawak budak berdua tu


Bawak iza sama sebab rasa kalau ada Iza seronok sikit


sebab plan asal nak ke Penang, bawak iza sebab nak jumpa ayah dia sama


tapi dah program tukar xjadi ke penang maka hajat bawak Iza tetap juga saya teruskan


Dan balik tu tengok dari tapah Road ke cameron Highland hanya 59 km jer


So kami naik kesana, lepas maghrib juga malam tu kami turun walaupun boss saya yg saya called


bagitau kalau lepas maghrib xyah turun, dah gelap katanya


Dia suh saya bermalam kat homestay kawan dia di CH


Tapi saya xnak sebab kami tak bawa persiapan apapun


Mencabar juga drive gelap2 turun dari CH, tapi saya yakin dengan kemampuan saya memandu


saya teruskan juga, Iza yang beberapa kali kecut perut dan banyak kali cakap, "amboi makcik otai betul..berani betul makcik ek..." bila tengok gaya pemanduan saya ....


sampai rumah dalam jam 12, esoknya masuk kerja cam biasa, boss suh ambik half day, bila saya minta cuti, tapi bila masuk office sampai ke petang juga sangkut...


petang tu saya terus hantar iza balik seremban, lepas maghrib gitu baru bertolak balik melaka


Sampai melaka jam 10 macam tu, duduk sejam, jam 11 saya balik putrajaya semula


Gigih betul....tapi sampai senawang mengantuk giler....


saya tido dalam keter, sedar2 dah jam 4 pagi....


Masa perjalanan dari melaka tu saya ada sms pak hj minta address tu


bangun jam 4 pagi tu yg saya tengok hp dan terus ada sms dia, yg kata suh 'failkan nanti saya datang'



Terus saya bawak kereta slow jer sambil menangis di subuh yang hening tu.....


Sampai rumah punyalah lewat...dekat jam 5.30 baru sampai


Terus saya siap2 sebab kesedihan sangat mendalam


Dan saya pergi ke pejabat pagi tu dengan hati yang pilu....


Minggu ni pulak, saya kena ke Cherating


Semalam saya bertolak ke Cherating, sebab saya masuk office dulu, maka jam 4 petang baru saya siap2 sebab baju dah packed subuhnya


Asalnya memang nak abwak budak berdua tapi bila bagitau ustazah hani dia plak offer nak jaga hani


Sebab hani sebaya dengan Husna anak dia, memang close hani dengan husna


Bila jadi gitu, syukur juga, pastu bincang dengan cikgu yaya, diorang setuju juga jaga, bayar RM50 semalam


4 malam kadinya RM200, takde hal asalkan ada org jaga


Tapi masa nak bertolak tu rasa tak sedap ati betul nak tinggalkan budak berdua tu


dan terus rasa anak cakap kat boss xnak pergi retreat ni....


tapi saya called miss sinar dulu, minta pendapat


Miss sinar cadangkan bawak jer


Asalnya dah set dengan iza nak ajak dia tapi dah tukar budak berdua tu xjadi bawak so cancel dengan iza


tapi bila miss sinar kata bawak jer...saya pun adalah confident nak bawak...


nak ajak Iza dia da atur kelas mengaji semula


dalam jam 6 lepas ambik budak2 tu kami bertolak ke Cherating


Slow jer saya bawak, singgah solat, isi minyak, ambik duit, makan McD adalah dalam jam 7 macam tu kami masuk tol gombak...


dalam jam 10.30 kami pun sampai ke Suria Cherating Beach Resort...taklimat dah selesai


Sempat minum malam jer....


So budak berdua ni duduk dalam bilik, saya turun kelas, ada rest saya naik tengok diorang


kebetulan ada pegawai lain bawak isteri duduk depan bilik saya ni so suruh dia jengah2 budak2 ni


Petang nanti baru bawak wimming pool...


So nak gi kelas


Saya ada sms pak hj suh datang ambik hani sebab dah separuh jalan


Dia suh saya datang Kuala trengganu hantar hani


No way...malas ahhh.....
Wassalam

2 comments:

oren said...

sila jgn layan pak aji lagi yer...

*buat sakit ati n buang karan jek..*

Irfa said...

agak2 kalau akak hantar hani ke tgg (trengganu) mesti hati akak akan cair thenback to normal :-)
so..kuatkan hati