Sunday, January 24, 2010

Perancangan minggu ini....

Assalamualaikum w.b.t



Minggu ni ada banyak kerja...dan banyak bena nak kena buat dan atur. Baik kerja rasmi mahupun kerja peribadi. Beberapa sidang akhbar akan diatur, baik dengan media alternatif, media mainstream mahupun media mewakili masyarakat China.....fuuuuhhhh.....susah betul bila masuk kerja dalam keadaan jabatan down tahap macam ni....KP kami pun dah tak reti dah nak tepis belah mana, tepis kiri, kanan pulak kena serang....yang boss kami pulak hari2 kalau baca media alternatif pada minggu baru lepas ni dan minggu sebelumnya sampai cakap, dia nak tumbang,.....nak pakai strategi apa...tak tau nak spinning camana dah.....puak2 yang tak suka kami ni pandai betul spinning...kejap2 tukar cerita, tak tau arus mana nak diredah dah ni???


Consultant kami lantik plak cakap gitu gini.....conflict of interest sana sini...kami yang kat bawah ni tak tau nak ikut belah sapa? Sudahnya pot pet pot pet jerlah.....


Saya berkali2 dengar semula rancangan soal jawab kat TV3, kalau anda nak tengok boleh buka laman web rasmi kami. http://www.sprm.gov.my bahagian audio visual.


Dan yang paling penting minggu ni saya nak daftar sambung satu semester di UKM, pastu nak kemukakan surat rayuan permohonan kuarters, nak tukarkan sekolah Hani ke Sekolah Kebangsaan Putrajaya (nak call bahagian sekolah, kementerian pelajaran dulu pasal prosedur pindah sekolah) pastu kalau betul permohonan rayuan saya diterima (dengan sertakan kad OKU dan medical report) barulah saya standby pindahkan hani sekolah.


Memang ada sahabat yang pelawa saya tumpang kuarters dan saya sangat berbesar hati dan rasa tak sabar2 nak pindah tapi urusan kerja membatasi saya untuk uruskan hal hani ni. Bila selesai hani punya perpindahan saya akan pindah juga samaada kuarters sendiri ataupun tumpang dulu rumah sahabat kita tu. Letih sungguh berulanag, bukan badan jer letih poket tambah2 lletih.


Ni hani nak pindah sekolah ni harus juga tukar persalinan dan bayar yuran dan beli buku lain pulak. Dan juga harus juga fikir untuk transitkan dia kat mana2.....dan kena recce kawasan dulu.


Maklumlah semua nak buat sorang, mana nak terkejar.


Pak haji pulak akhir2 ni kesihatan dia makin merosot. tangan sebelah kiri yang paralyse tu sakit pulak belah bahu..yerlah asyik ayak kesana sini tapi tak berfungsi mau juga tulangnya tu terlari lah kot?


Malah tangan kanan yang digunakan semaksimumnya tu pun dah lenguh2 dan sakit2. Saya pulak sejak berulang ni tak larat nak urut malam2. Kalau nak projek pun tak larat apatah lagi nak urut? memang hancur betul tanggungjawab saya sejak 3 minggu ni.


Dan mulut pak haji pulak asyiklah bebel katanya...abang ni nak tunggu mati jer ni barulah lega agaknya....tapi pastu sambung pulak cakapnya katanya amal tak cukup lagi..camanalah nak mati....


Pastu dia kata, saya sukalah kalau dia mati...lega takyah nak layan makan minum dia....pastu boleh carik suami lain...tu jer cakapnya suka sangat nak menyakat saya....


memanglah rasa lega juga kalau dia takde sebenarnya dari segi tanggungjawab dan senang nak buat keputusan tapi hakikatnya tetap akan ada ruang kosong dalam hati saya yang tak boleh diisi oleh sesiapaun macamana dia isi.


Walaupun hakikatnya pak haji takdelah peranannya sama dengan suami2 lain tapi pada saya dialah suami terbaik yang saya layak ada. Banyak kelebihan dia pada pandangan mata saya. Sungguhpun dah tua, sakit pulak dengan tak kerja dan tak mampu nak menyumbang dan menolong saya sepertimana suami2 lain saya syukur sangat yang dia sentiasa ada pada saat2 saya perlukan walaupun dia hanya mendengar keluhan dan celoteh saya cuma!


Dan kadangakala lebih pada pergaduhan atau bertelingkah pendapat saya sudah boleh terima sebab dah itu cara dia...dan saya pun dah immune kalau dia cakap sesuatu yang bertentangan ddengan saya pastinya saya akan diam dan buat tak tau, beberapa minit lepas tu saya akan tukar topik...dia dah tau sangat dah perangai saya.....memang depan dia saya akan moody....tak tau kenapa susah nak ubah sebab kalau dia yang bercakap saya akan terlebih sensitif....


Dan dia tau juga, kalau dia nak tegur saya...saya tak suka ditegur direct maka dia selalu akan bergurau dengan anak tapi sebenarnya nak perli saya....dan saya boleh terima pulak cara macam tu....tu sebab bila dia ada gelak ketawa akan hadir sekali dalam rumah saya. Sebab sifat pak haji yang suka perli dan ketawa benar2 memeriahkan suasana. Malah masa keluar 40 hari tu saya terima banyak komen2 dari isteri2 yang keluar sama tu katanya pak haji ni periang, lembut dan suka ketawa....banyak tolak ansur dan tak suka kronikkan keadaan. Masa tu kan pak hj jadi amir sab, banyak keputusan dia buat....so saya rasa syukur juga bila bandingkan dengan lelaki2 lain...ada banyak kelebihan pak hj yang memanglah nampak biasa tapi tetap luar biasa pada mata saya.

2 comments:

ibuVouge said...

salam
kak wa
insyaALLAH ada penyelesaian nanti

MOKCIK AZWA said...

Bila2 masa..when u are ready...pintu rumah sedia terbuka menanti..hehehe

tentang miss conquer tu huhuhu...setiap office mesti ada sorang cenggitu kannss...saborr jer la mokcik2 sekalian. tapi kan..mokcik ni sama ler ngan salwa..tak pandai nak kipas atau pasang air con kuat2...yang paling penting biar kerja tetap cemerlang..