Wednesday, January 13, 2010

sambung kisah semalam

Assalamualaikum w.b.t


Semalam kan saya terpaksa balik lambat. Mula meeting pun dah jam 5.30 petang habisnya harus mencecah 7 malam....


Meeting tanpa agenda ni macam tu ler.... tapi meeting punyalah lama..dengan macam2 alternatif yg dikemukakan oleh prof komunikasi dari IPTA dua orang dengan dato' lain..semua pangkat besar yg pangkat kecik saya dan has, dia baru kerja 9 bulan budak masscomm UIA...memang talented orangnya.....so kami ni memang tak bersuara langsung ler....diam dan angguk2 dan geleng2 jerlah....meeting dengan JUSA2 ni camtuler, kita ni kena jadik cam kuli jer....


Tapi kuciwa gak....petang tadi berita keluar masih gak cara paparan berita tentang SPRM negatif....banyak cakap hal lain tapi warning sek 29(4) yang di fokuskan...



Ok tu takper..tutup cerita saya malas nak pening kepala fikir ...


Semalam kan plan utk hadir meeting tu adhoc jer so hani memang jadi satu masalah. sapa nak ambik dia?


Sebab dah takde alternatif lain, ada juga call mak ros tapi tak dapat...call suami, dia kat hospital ada appoinment....


nak taknak saya terpaksa call mama Nik Azween, kawan yang ada gambar duduk sebelah hani dalam entry sekolah tu. Entah macamana dalam banyak2 nombor mama2 yg hadir hari orientasi tu saya terperamah dengan mama aween ni. lagipun taman dia duduk tu atas taman saya jer..memang dia lalu kat taman saya utk ken taman dia tu.


Lagipun saya tau mama aween housewife. Memang gamble jer saya call dia dan terus minta tolong ambikkan hani masa dia ambik aween.


Dia pun nampak gayanya tak keberatan. Okay jer cuma katanya aween sebelah petang ayah dia yang ambil, saya pun terus setuju jer yerlah sebab dah takde pilihan....


Pastu dalam sibuk2 petang tu ada call dari ayah aween, hani nak cakap...saja ayah aween bagi hani cakap dengan saya sebab saya memang dah pesan dengan hani jangan ikut sesapa pun. Memang dia terkejut bila ayah aween yang nak ambik dia....



malamnya fuuuuhhh banyak nak citer cabaran dan rintangannya ni tapi malasnya ya rabbi nak taip ni. Pendeknya jam 9 lebih saya ambik hani, memang letih pecut dari putrajaya....singgah KFC beli satu barrel KFC nak bagi kat adik beradik aween.



hani malam tu pakai punyalah seksi baju aween dengan rambut panjang tersisir rapi dah macam bukan anak saya dah. baju gown barbie paras lutut sleeveless, tali halus.....seksi sungguh....kat rumah tak kisahlah ni kat rumah orang!


Sempatlah borak2...masyaallah rupanya ayah si aween ni state DPP n9 pulak dah....tulah malunya lah hai...main letak2 anak suka suki rupanya rumah dpp state....


Rumah memang grand jugaklah....keter pun boleh tahan jugak brand nya....saya masuk2 bibik yang sambut bagitau hani dah makan dah...


Pastu sambil berdiri jer saya borak2 dengan mama dan ayah aween....dia bertanya tentang dpp yang ada di SPRM dan juga PO yang ada kat N9...adalah jugak topik nak bercerita sekejap tu....


Tapi saya memang malulah....macam tak ambil berat hal anak, main2 campak jer mana2 suka....


Hani cerita ayah aween tanya ayah dia kerja apa? Hani jawab "ayah tak kerja"...siap ayah aween terbeliak mata macam tak percaya ayah hani tak kerja...yang hani plak tak cerita ayah sakit dah pencen....bila tanya ayah mana, pastu siap hani cerita ayah ada 3 isteri tapi satu dah berpisah...ayah takde kat sini, ayah ada kat rumah isteri yang satu lagi tu....


Punyalah pandai dia cerita semua rahsia...yang mama aween siap puji hani pandainya cakap....pastu hani memang seronok sangatlah...hari ni minta lagi nak gi rumah aween pulak....


Mama aween ada telafon hari ni dia offer katanya boleh ajer kalau nak letak hani rumah dia sementara saya balik kerja, tapi saya malulah kan.....bukan calang2 orang kita main nak letak jer kat situ....


Mama aween kesian kat hani pasal hari2 balik lambat tunggu saya....takut apa2 berlaku....banyak dan panjang kami bercakap tadi.... memang betul apa dia cakap tu.



hari ni lagi haru, dek kerana macam citer negetif keluar kat internet kami kenalah monitor dan lapor....kena baca komen2 semua tu.....stay back kejap pastu saya chow jer sebab dalam kepala terbayang2 hani tunggu tertonggok sorang2.....jam 7 baru sampai depan sekolah dia. Mujur hari ni ada ko k, ramailah lagi kat sekolah tu.....



Sekarang ni sementara tunggu saya sampai dia akan call saya guna public phone, ada kakak tolong masukkan duit katanya. Yerlah dia manalah sampai lagi....


Saya rasa kan hani ni cukuplah berdikari....tak pernah nangis lagi setakat ni....dan dia ada gak cerita beberapa budak kelas dia nangis...hilang pemadam nangis, gaduh pun nangis...hani balik dok cerita pastu gelakkan kawan2 dia....



Pastu lagi satu benda yang dia teruja, ialah membeli barang sendiri. Yerlah hari2 dapat duit RM3.....hari ni dia beli kad RM 1 sekeping bagi saya tulis kat situ yang dia...tak pernah lagi bawak baki duit hari2 habis...

Wassalam

1 comment:

oren said...

oowwhh...

mira tak pernha menangis setakat nih..tapi kelmarin dia buat saya terkejut..masa jemput dia balik dr sekolah, mmg tak nmpk kelibat dia..rupanya duk seronot duduk bawah khemah sambil free-hair..huh..

bila tnya mana tudung, dia kata kawan nama ALia tarik masa kat toilet..pastu nk pakai balik tak pandai (tudung 2 lapis)..nk mntak tolong pun, cikgu takde..jadi dia bungkus tudung dlm beg plastik dan sumbat dlm beg..

alahaiiii....

duit plak, saya bagi singgit jek (tak tau lah logik ke tidak :P

selalu mesti ada belen..cuma sehari dua jek takde baki utk simpan dlm tabung..huhuhu...

yg pasal pendapat tu, sorry, tak leh nk bg idea pasal tak tau jarak putrajaya ngan sg ramal..