Saturday, May 8, 2010

Bosan aku asyik kena tinggal! Kalau iman lemah harus carik jantan lain!

Assalamualaikum w.b.t


Rupa2nya balik singgah nak melepaskan sedap dia jer....


Tu sangkaan sayalah...mungkin tohmahan jugak!


Yerlah setakat balik beberapa jam malamnya subuh2 pergi balik ke Sri Petaling, pastu petang terus balik PD...sakit ati aku!


Mujur gak balik malam tu, jam 11 lebih malam, saya sempat borak dengan pak haji pasal kerja...kalau tak takdelah langsung pertukarah cerita dengan dia...


Masa keluar kali ni memang saya tak call pak hj sangat. 3 atau 4 hari sekali baru call, tu pun kekadang dia yg call saya. Cerita banyak tapi malas nak citer kat dia...



Dulu saya ada cerita kan yang saya ada macam affair dengan seorang peg saya masa kat N9. Dan dia pun sejak 2005 kot kan dah tukar ke HQ. Sejak saya ada di HQ ni 3 bulan memang kami tak pernah bertembung secara khusus, ternampak dalam program perhimpunan bulanan adalah....tapi sebaba da urusan rasmi kena juga bercakap2 kat telefon, dia minta tolong saya, saya pun ada tolong dia, hal kerjalah....personal takdelah kan...cuma takat dia citer perkembangan dia, saya dengar jerlah...yg melibatkan berjumpa dia saya elakkan, ada apa2 saya suh anak buah jer turun bilik dia, ambil dokumen...



Pastu dia ada ajak saya keluar makan, bukanlah makan kat cafe pejabat ni, yerlah takut nanti ada yg nampak kan...nak makan kat Bangi cadangnya....saya pun macam rasa okay jer kot, kuar makan dengan dia tengahari...hishhh ikutkan memang seronok ajer kuar2 macam tu, cerita2, banyak benda nak cerota dan kongsi...yerlah kami ni memang boleh ajer citer apa ajer...



Tapi, dek kerana masih ada rasa iman dan rasa sayang dengan rumahtangga walaupun rasa macam terabai fizikal mental, saya bataskan, dan saya yang mulanya setuju nak keluar makan, batalkan ajer....dan peg saya tu kisah saya batalkan.... terus terang jer dengan dia bagitau tak bolehlah, rasa berdosa dan takut nak buat benda2 camni lagi...



Kalau anda semua baca perangai saya yg dah jadik bini orang ni tapi gedik nak keluar dengan laki orang mesti sakit ati jer kan...tulah saya rasa affair kat office ni memang boleh berlaku pada sapa2 sahaja....dan sapa2 yg nak pun boleh ajer, tapi tak juga semua ada peluang maksud saya, tak semua orang lelaki berterus terang macam kawan saya ni...


Eh dulu saya ada bagitau tak, masa saya mengandung Hani, dia sangat2 kesian kat saya, dan dia yg banyak bantu saya pergi menyiasat....yerlah menyiasat jauh2 ke Gemas, ke Jelebu, ke Serting, perut plak dah memboyot takkan nak drive sensorang, masing2 masa tu semua pun ada Kertas Siasatan masing2...sebab masa tu kuota sorang IO kena siasat 10 KS setahun..memang matiler...



Sampai dia cakap, kenapalah bukan saya yg jumpa u dulu sebelum pk hj, sebab tak mudah nak carik perempuan yg sanggup jadik isteri kedua dan sangup pula korban macam saya (masa tulah- berapa lama dah tu...tahun 2002/2003 sy mengandung tu) yerlah masa tu gila punya berkorban...siap bagi pak hj kad ATM gaji, bagi satu kad kredit..pastu sanggup pakai kancil jer, dengan pak hj bagi bulan2 duit belanja kat saya RM500 sebulan...memang gila mujahadah masa tu...


Eh merepek dah ni....


Jadi, kesimpulan saya, mujurlah kami ni masing2 matang....sekadar perhubungan masa tu dihabiskan dengan bertukar2 cerita dan perasaan....kalau salah sikit mau jadi lain tu....dah syukur sekarang masing2 dah juga tua dan bertambah usia.....


Huihhh...tak abis citer lagi ni....hani nak bukak blog dia plak sebab katanya nak tulis happy birthday dan happy mother's day.....tak sangka plak sampai nak ucap kat blog...tu tengah design kada utk bagi ammie...sebab 9 hb hari ibu, 10 hb tu hari jadi saya....ke 36, tua sangat dah rasanya....






Wassalam

1 comment:

Zareda Norman said...

salwa

tekerzuutt tengok tajuk entry.. ehheheh. Skandal ofis ni memang boleh berlaku dalam apa jua keadaan. Macam kak zar kat sini tak ramai peg pompuan, kalau masuk hutan memang team semua lelaki, nak tak kena banyak mintak bantuan dorang. As long kita tahu batas dan matang dalam buat apa apa tindakan, kak zar sendiri fikir redah aje. yg penting hubby tahu dan trust kita..