Thursday, May 13, 2010

Setengah Hari bersama APCO

Assalamualaikum w.b.t


Hari ni buat dajal sket. Patutnya kursus APCO tu dari 8.30 hingga 5.30.


Tapi kami berdua, saya dan miss sinar lepas lunch chow camtu jer. Memang tak patut!


Bukan apa, ngantuk dan rasa takde benda baru sangat. banyak benda dia citer kita dah buat..lebih advance lagi dr apa yg orang2 APCO tu ceramahkan....wah cam bongkak jer gaya saya cakap....


Satu hal lagi, kursus ni banyak exercise, pastu group besar, ada lak yg 'gila kuasa', maklumler semua PRO2 kementerian yg besar cam Defence, APMM, MITI, JPA, dll, MACC apa ada,kan?....tak dapat take part sangat...compare dengan last week punya course kali ni group dia tak berapa friendly sangat...yg last week punya bestttttt, group kecik


Alahhh sendiri punya problem nak salahkan suasana lak ya....


Sebab slide presentation awal2 dah dapat..so takdelah ketinggalan apa sangat....cuma kami ketinggalan tajuk crisis management jer...


Saya ikutkan nak teruskan tapi kesian lak kat miss sinar pasal mood dia dah gila2 down sebab miss conquer sms something yang buat miss sinar betul2 rasa menyampah dan benci takleh focus dan dengan course tu!


Lagipun semalam miss sinar ada masalah...ada something pada breast dia...dia cam suspect barah...memang dia takut giler masa citer kat saya, macam nak nangis, sebab dah lama benda ni terasa sakit dan berdenyut....kali ni tak tahan sngat dah...dia share dengan saya dan kami sama2 google apa kebendanya bengkak kat breast dia tu....


Saya plak memang berpijak di bumi nyata, kalau dia bercakap dgn saya memang dia kena terima hakikat yg saya orangnya sgt berfikir secara logik....(mmg xde bakat jadik kaunselor yg baik....) siap dia sedih2 cakap kat saya dia taknak mati lagi, dia muda lagi..banyak benda tak buat lagi...saya lawak jer cakap kat dia, ala kalau breast cancer pun buang sebelah jer tu pun kalau dah stage 4....pastu apa nak takut...mati tu biasalah, mana2 dan bila2 orang mati...last month pun kawan u, Aina mati, dah nak reput pun dalam kubur....dari sedih dia boleh gelak tak hengat!


Tapi malam tadi dah agak okay lepas doc suspect benda tu mungkin infection jer...next week baru buat scan ker ntah apa prosedur plak....tetiba pagi tadi miss conquer lak sms something yang betul2 menikam jantung hati miss sinar...hal kerja lah....pasal semalam miss conquer ke course yg sama, seharian dia takde....dia ingat kami berfoya2 kot....walhal ada jer kerja...



Lepas solat kat JPM, Miss conquer yg tension ajak ke SR Presint Diplmatik. Lama kami kat situ....sampai jam 4.30 kami bergerak kie Mydin. Dapat barang yg nak beli terus chow balik.....malas nak ke pejabat...


Tulah setengah hari kami mendajal.....boss suh gi kursus, kami lak ke SR....








Wassalam

No comments: