Friday, May 28, 2010

Pak hj-Kak Aza gaduh, saya lak kena tahan telinga!

Assalamualaikum w.b.t



Hari rabu petang jam 5 tu masa nak buat kerja2 tiba2 hp bunyi, nombor rumah PD. Ingatkan pak hj yang call. Rupanya sekali jawab, kak Aza daaaaa....


Dalam hati, ni mesti ada hal ni, last kami berinteraksi pada hari raya tahun lepas. Berapa lama dah tu...


Seperti yang disangka memang ada hal...hal yang melibatkan suami....ada benda penting dia nak cerita dan nak kongsi serta nak tanya pendapat...


Dipendekkan cerita, mula2 memang saya terkejut dengar tapi lepas berfikir sejenak saya tak percaya dengan cerita tu....saya akan percaya jika pak hj sendiri beri penjelasan.....


Saya nak gak citer kat sini sebab2 kak aza call saya tu, tapi rasanya terlalu personal lah nak share kat blog...


Dipendekkan cerita sekali lagi, lebih 45 minit dia bercakap dengan saya tu...kesimpulan saya buat, pak hj dengan kak aza ni memang ada masalah komunikasi.


Dua2nya takde titik pertemuan. Punca gaduh semua adalah benda sama. Bosan saya dengar. Kak Aza dok citer salah pak hj, bila kemudiannya saya call pak hj dia lak citer salah kak aza. Sama jer dua2...


Kang kalau saya citer buruk kak aza, pada masa sama ada gak buruk/salah pak hj. Tapi kesimpulannya saya malas nak campur!


Malah malamnya dan semalam subuh kak aza call dan sms saya berkali2, saya jawab pendek2 jer....yg dia call saya tak jawab....



Tapi rabu tu,lps kak aza pak hj gaduh, pak hj ke seremban bwak zubair, kebetulan malam tu meyuarat markaz.


Rupa2nya malam tu pak hj tak balik PD, dia ke rumah saya di seremban tido sana. Saya tak tau, subuh2 baru baca sms kak aza tanya saya, Zubair ada kat Putrajaya ker? Nak gi kerja tu saya balas kata takde.


Kemudian dia sms saya kata bolehker kalau dia terus gi seremban nak ambil zubair....pasal dia risu zubair kan sakit....ubat tak makan apa2lah ntah panjang giler dia hantar sms sampai 5 pages.



Saya tak jawab sms tu..ikut hati saya nak cakap biar jerlah..anak pak hj jugak...tapi malas nak panjang citer dengan kak aza....dah kenal sangat dia...



Pagi tu entah jam berapa dia hantar sms panjang giler jugak (sms dia mcm org berckp) kata dia dah ambik zubair....bla bla....



Pastu adalah sms beberapa lagi, malas dah nak balas, dalam sms tu terselitlah ayat "macamanapun akak akan sorok hal ni dari keluarga akak" pasti saya ada balas sms tu saya kata, "apa2hal pun dalam rumahtangga memang kena sorok kak, bukan hak ni jer......" dalam makna ayat saya tu kalau dia fahamlah...


Kesimpulan saya gaduh laki bini kak aza ni ada kaitan dengan campurtangan Cik Ayang dan mak dia....susah lah kalau ada orang ke 3 yang campur tangan...kak aza ni dah lemak, apa2 hal semua rujuk kat Cik Ayang...kat mak dia, sampai laki pun terketepi tanpa dia sedar.


Tapi apapun saya tak nak bias...walaupun nampak kak aza cuba nak dapatkan pandangan dan sokongan saya, tapi saya rasa saya tak mampu nak jelaskan pada dia sebab dia memang nak kita dengar pandangan dia jer pada akhir perbualan tu....



Wassalam

No comments: