Saturday, May 1, 2010

Kau saja yang sibuk ya?

Assalamualaikum w.b.t



kan saya ada citer miss conquer kan.....ingat dah okay dah....


Dan kami (saya dan Miss sinar) boleh ebrlapang dada dan nak buat tak tau jer....


Tapi perangai dia masih sama dan masih buat kita rasa sungguh nak muntah!


Pleaseeee lah dah lah jangan lah nak tunjuk yang dia.....


Bagusssss


pandai kerja



Dia jer yg sibuk!!!!


Dan buat boss rasa yang .....


Orang lain tak sibuk


Orang lain tak pandai buat kerja



Orang lain tak pandai macam dia bila buat kerja


Miss sinar dah malas nak layan....



Sampai miss sinar ajak saya breakfast tampa ajak Miss conquer...


"Jom puan, kita gi minum..."


"miss conquer tak ajak sekali ker?"


"tak payah...dia bz..biarkan ajer..."



Kat canteen....


telefon miss sinar berdering...


bla bla bla.....miss sinar cakap dengan miss conquer


"puan, kita dok lama sikit arr, malas nak naik, biar miss conquer kat atas tu...."


"apsal?"


"ada ker dia kata kita, 'hampehnya korang gi minum pulak yer'..."


Semalam lak, sibuk dato' bagi arahan kat saya, sibuk dia pun nak cakap gak benda sama...


Pastu ada boss no 3 bagi email kat saya, dia plak sibuk call saya tolong bacakan arahan tu...


Hello, saya pun buka email dan pandai baca sendiri ok!


Tak cukup dengan tu, siap buat email cc kat semua orang cehck list kerja masing2....


baguslah, tapi cara dia tu buat semua orang fikir, heyyy....ko pun ada kerja jugak tak pasal2 ko buat check list kerja semua org apa hal? Siap cc kat dato' bagai...


Konon ko jer yg concern biar sesuatu tu berjalan lanacar?


Dah..dah...sakit jiwa lah ada orang camni...


Tak cukup tu, kalau dia tau kita ke depan sikit, mulalah macam tertanya2...


tau2 jerlah, budak baru kerja setahun...


Gila aglamer gamaknya!


Kita saja jer malas nak ke depan...


Tapi kalau sesekali saya ke depan macam saya join mesyuarat kat bilik KP dengan big boss semue dia rasa lain macam ler....


hah padan muka...


Oh yer, semalam saya bagi ceramah kat budak2 intake baru...


Sibuk kita bagi ceramah sibuk dia call...puan..dato' nak tu, dato' nak ni.....heyyy..aku bagi ceramah, ko jerlah buat....ko nak sangat dapat nama, pastu semua dapat dari orang lain...


Miss sinar dah bosan dah, mis sinar malas nak layan dia, akibatnya apa2 hal kami berdua jer, saya dengan miss sinar....semalam kami gi minum lagi berdua....


masa minum tu saya join dua officer lelaki yg saya kenal sementara miss sinar beli makanan dia...


saya nampak miss conquer pun turun beli makanan, saya ajak join, dia tak nak pulak....


Entah biarlah...


Semalam petang, kickdefella nak dtg buat report kat off, so semua standby kat bawah, miss conquer lah yg kecoh2 suh semua stand by, saya biar jer..lantaklah.....


Masa nak balik, saya turun dengan back pack jer bawak lappy saya tu...nak baliklah kononnya...tapi atas rasa hormat, saya terus gi kat group kami, miss conquer and the gang bahagian kami, miss conquer buat tak tau jer kat saya...ah lantak ko lah...saya borak dengan mr. smart guy...(nama samaran) dan borak dengan reporter semua...


Ah..letihlah layan miss conquer ni, dulu saya baca blog kak sya pasal 'gem' rasa takde apa2 sebab tak pernah ada kawan pej yg sungguh meloyakan....tapi sekarang dah rasa dah....



Eh sorry eh..rasa cam bebudak plak bila citer benda2 camni...


Wassalam

2 comments:

Zareda Norman said...

kak zar fikir kat mana mana pejabat mesti ada staf spesis cam ni. Kalau tak de rasa tak meriah pulak. Kat ofis kak zar pun ada sorang.. selalu sangat mencabar kesabaran kak zar heheh tapi bila fikir positif, bagus jugak org cam ni sekurang kurangnya kita boleh buat iktibar oerangai dia yang sengal tu

luna said...

mmg ada org camni kat mana2..tp kita malas nak panjang2kan,kan? kang kita jugak naik darah... dh dia nak sgt buat keje tu...ha buat,buat..

kdg2 org camni 'unsecured' sbnrnya..mcm dia takut org kata dia x bagus...so dia kalut wpun bnda tu kalo tenang2,buat secara relaks n steady apa salahnya..x de beza pun...sy dpt imagine la orgnya camna...kalo sy keje dgn akak, hari2 sy tumpang ngumpat miss conquer hahaha