Sunday, May 9, 2010

Kalau nak mati dah mati dah!

Assalamualaikum w.b.t



Semalam kan sakit leher salah bantal, sampai hari ni masih sakit lagi, macam robot jer dah ni...tapi on gak pc, hani yg nak main games, saya menumpang buat entry


Banyak berehat jer....setakat bangun rebus ketupat segera kebetulan jumaat malamhya dah siapkan rendang ayam....mood tengan rajin malam2 saya buat rendang


So sabtu tu macam dah tau2 akan sakit leher, top up dengan masak ketupat jerlah makan sampai petang....


Malamnya hani saya suh makan biskut jer...abih tu saya dah tak boleh nak bangun....nak bangun pun susah payah, siap suh hani tarik kerusi....senang saya nak pegang pada kerusi....



Yang saya nak marah ni ialah pak hj dari jumaat saya last call dia pastu saya call saya sms tak jawab tak balas...sakitnya hati


SAya call dia last jumaat petang, dah sampai PD dah...


Sabtu pagi saya call dia nak tanya malam tu gi seremban tak mesyuarat markaz, tak jawab, sms bagitau kalau abang gi mesyuarat saya nak balik seremban


Kebetulan ada lagi buku2 hani tak angkat dan ada baju basah hari tu tak sempat nak bawak masuk, tinggal kat ampaian belakang....


Kalau balik bolehlah clear kan buku tu, tapi pak hj tak jawab dan tak balas sms...


Geram sangat, yerlah dah sakit tengkuk/leher (agak kronik salah bantal kali ni)tapi nak cerita kongsi pun takde sapa, nak harap dia tolong toksahlah berangan....sekadar nak bercerita jer...


Pagi ni baru ada missed call dia, saya pun tak perasan bila, call semula, bising suara anak2nya....saya tanya kenapa semalam tak jawab, tak balas sms katanya handphone tinggal dalam kereta....


saya jawab, "hmmm, kalau dah sampai PD tu, memang kena kurung sampai nak ambik handphone dalam kereta pun tak boleh kan?" geram sangat rasanya...bayangkan kalau saya mati ataupun apa2 berlaku pada kami berdua, berapa jam dah tu kami terbengkalai...dari jumaat petang sampai ahad tu pun dah jam 11 pagi baru tau nak carik anak bini....


Harus ker bersabar lagi.....esok hari jadi saya, sah2 dia takkan ingat...hari ibu hari ni lagilah toksah berangan dia nak ucap ker hapa ker...


Ikut hati memang matilah..ikut rasa binasa....kalau ikut hati rasa nak blah jer...ikut rasa macam nak cerai (otak tengah bengong) tambah leher sakit lak ni...sabar jer ni...


malas nak gaduh! Seketika kat sini khamis malam, dah dua malam kat PD....esok saya dah kerja baru tergedi-gedi balik sini, patut masa saya cuti baliklah sini...ahhh malas nak layan, kalau minggu ni hari saya kerja dia nak balik, saya nak cakap tak payahlah, sapa nak layan dia, nak masak, kalau malas nak kena keluar kos makan luar plak, dah tak payah....baung masa dan duit saya..



Kalau tak kerana hani memang rasa tak berlaki pun senang, pa'kal hani ni menyebut2 rindu ayah....kang tak de ayah rosaklak emosi dia...dahlah dapat mak pun bukan mak yang bagus sangat....

Wassalam

3 comments:

Zareda Norman said...

salwa

jemur bantal kita tido tu dan cuba tido semula ngan bantal tu.. InsyaAllah..

dayangbest said...

cuba carik ubat voltarene SR

sy pun dah kena dah dulu
pastu bapak bagi ubat tuh
ok sikit

tp tanya doktor dulu laa ek b4 makan

luna said...

hehehe betul tu, petuanya jemur bantal,tp tepuk2 dulu bantal tu