Thursday, August 19, 2010

Diuji lagi!

Assalamualaikum w.b.t



Wah asyiklah emo memanjang


Semalam dan sehari sebelumnya


Asyiklah emosi ni nak marah jer, macam nak carik slaah org


Pandang pak hj rasa serba tak kena


Emo membawa sampai ke malamnya...


Kat masjid al mizan bertambah2lah emonya...


Tapi yang pelik emo tu pada pak hj jer...


So, petang semalam balik office terbawa2 lagi emonya tu


paginya pak hj ada bagitau yang dia cadang nak balik seremban ke markaz ada mesyuarat


semalam keter kembara wat hal lagik


Dah seminggu jugak wat halnya...tapi saya boleh bersabar lagi


pak hj ada bunyi2 macam nak bawa betulkan...of course lah onglosnya by me


tapi kan dah cakap emo punya pasal


dalam hati bentak2 suh hantar bengkel sendiri...xyah suh pak hj...so diam kan jer asalkan keter tu mampu jalan....


sebab cuak takut2 laki sendiri songlap duit saya....kang betul sikit, tapi yang sy bagi duit lebih2 xpulang baki semula ker...


tapi semalam mmg mencabar.....dia jenis dah start enjin tapi keter tak mau jalan....reverse boleh pulak


baru pulak perasan macam brek tak makan...kena tekan jauh ke dalam baru boleh makan brek tu...


tengahari nak keluar ngan miss sinar memang paling seksa....start dekat 20 minit lepas saya panaskan enjin tekan pedal kuat2 sampai mengaum bnyi enjin baru blh jalan.....haru betul!


tengahri balik tukar keter dengan pak hj...tinggalkan kembara kat parking rumah jer....


So petang bekejar balik sebba ingat pak hj nak gi seremban...sampai2 rumah terus tanya ...


'eh abang tak gi seremban ker?" masa ni member tengah syok melayari internet rasanya lepas balik asar lah tu...


Mula dia jawab...'eh macam tak sempat"


Tapi orang tua sekilas ikan dah tau jantan betina...dia blh baca emosi saya....mungkin dia nampak gaya saya macam menghalau dia jer....cepat dia sedar kot bila tengok saya macam emo dan suka lak dia ke seremban....


so terus member terkial2 kemas baju seluar dia...siap nak bawak beg2 baju sekali tuuuu....


So saya macam org ngantuk disorong bantal terus siap tolong kemaskan....


dengan tongkat pastu bawak lak beg baju sebelah bahu kanan menonong keluar...saya lak langsung tak halang.....


So cepat jer pak hj turun bawah nak balik seremban


Saya pun macam sedih + menyesal tapi suka sebab macam lega tinggal berdua ngan hani....


Dalam hati dah agak dah orang tua ni mesti nak balik rumah dia taman sri pinang ni....tak pun mungkin balik rumah kak aza manalah tau kot dia dah terfikir...bini ni (saya) sah dah tak uka melayan aku dah....baik aku balik kat bini tak kerja yg rajin layan aku ni...


So, sangat lega okay....macam bebas lak...takyah susah2 nak siapkan bekal dia nak berbuka kat surau...terkejar2 balik pej, masak bla bla....kadang2 tangok pak hj balik kerja dia atas kerusi urut/hadap pc rasa geram snagat...macam terfikir...eh napa lah tak tolong kuarkan ikan siap2 dulu ker....takpun.....paling koman bagi idea utk masak...ni rehat serehat2nya.....everything pandai2 saya lah...sakit mata+jiwa +badan penat+perut lapar....= emo


hari ni keter makin teruk..lagi lama nak tunggu panas enjin baru blh jalan....balik hantar hani saya putuskan kena gak hantar bengkel hari ni


so, masuk office lewat....dan call miss sinar minta tolong follow saya hantar bengkel kat bangi.....sebab dah agak mesti lama punay repair tu....so cadang balik akan naik keter miss sinar....


tapi bila sampai bengkel baru tau citer miss sinar masa nak keluar dari parking parcel D belakng (sapa tau hal parking parcel D adalah mempunyai masalah parking paling worst) dia bergesel dengan keter lain sampai bercalar panjang dan kemek keter sebelah kiri....dah lah dia lesen P lagi...


Sudahnya dua2 keter masuk bengkel...saya pasal enjin...kena tkar transmission oil, yang katanya menyebabkan fungsi automatik jadik slow kalau tak tukar....dan juga tukar pad utk brek dah nipis katanya....sambil tu ada leakage pada minyak hitam...asyik bocor (ni masalah lama mekanik yang highlight kan sebab dia juga yg repair sebelum ni) dan miss sinar kena cat balik dan ketuk yang mana kemek....mis sinar kena Rm300....


tak pasal2 asbab nak tolong saya ke bengkel dia lak dapat ujian keter calar....sian dia....samapi dia kata....puan, agaknya saya ni nak kena pakai tudung agaknya...asyik dapat ujian macam2 jer akhir2 ni..." yerlah semalam baru tazkirah kat dia suh dia pakai tudung.....selai rambut 500 tahun kena azab api nerakalah bla bla....bagus miss sinar ni w.pun gitu (jenis ke clubbing, pernah merokok/minum) tapi dengan saya dia cair..suka pulak dia dengar tazkirah saya....



Sudahnya nak balik office tak boleh dah..tersadai kami kat situ, sudanya miss sinar suh tunang dia ambik kami hantar balik office.....


Saya lak punay pandai kunci rumah tertinggal dalam kembara yg tersadai kat bengkel....akhirnya nak taknak call pak hj suh datang balik putrajaya


Member kata tengah syok duk sorang2 taman sri pinang kena kacau lak saya call suh balik....


Saya siap pujuk2 pastu ugut2 pak hj kata saya taknak ambik hani kat sekolah petangnya tu...dah saya takde keter miss sinar takde keter, PA pengarah yg saya mesra dan rasa2nya boleh minta tolong pulak kursus...


Sorang lagi perempuan, miss conquer memang tak terbuka lagi mulut saya dan miss sinar nak minta tolong...


Malah kami dua lagi sanggup suruh si budak Glenn bangsa Lun Bawang dr sarawak tu utk tolong kami....


so esok glenn akan hantar kami ke bengkel ambik keter masing2...


Saya tadi penyalah dah sengkek...siap cakap kat bengkel tu kalau nak buat apa2 kat keter tu jangan lebih RM600, bujet saya tahap tu jer....katanya kak memang kembara mahal sikit spare part dia...(tu saya tau lama dah)...yerlah gaji 25 hb ni baru 19hb.....dalam tangan kena ada duit jugak....patut takdelah sengkek mana masih ada duit baki2 lagi tapi hari tu saya belikan pak hj handphone 2nd hand.....mula2 kononnya saya bayarkan dulu tapi tak tau macamana takdelak bayar2 balik kat saya RM350, nak mintak macam kesian pulak (tp fikir geram pun ada)....hmmm entahlah....pastu balik PD beli lagi barang2 macam2 kat sana ( ganti barang yg kena songlap penyewa tu)..balik ke PD sekadar 3 hari jer habis RM300...tu tak masuk belanja dapur..minyak keter ulang alik seremban berapa banyak kali bulan ni court case...


Dengan ramadhan ni beli stok lauk makan dan belanja dapur sekali gi mydin sah2 sekali pergi habis seratus lebih....dahtu bulan ni punya gaji sakan beli baju raya hani, kasut hani (sampai 3 kasut rayanya) dan kasut serta handbag mak saya (takmo kalah tahun ni belikan mak sembonia) tu yg hujung2 awak melopong dan tak sangak kembara wat hal lagi....kan byulan lepas baru habis RM700....


Ni kalau cerita kat pak hj sure jawapan dia gaji tak berkat sebab tak jaga amal...walhal ke mana perginya duit saya tu?????


Sorrylah ek....tak tahan emo lah kali ni...


Oh ya..malam tadi lepas fikir2 hal saya macam halau pak hj balik ke seremban petangnya tu, sebelum tido saya sms dia tanya dah sampai taman Sri Pinang ker? Boleh dia jawab dia kat rumah taman bayu (rumah kak aza)..pastu saya boleh pulak suka dengar..siap balas sms ..."syukurlah abang menang dapat lawan nafsu..takper abang mengalah..tu yang terbaik"
tup2 pagi ni dia bala, "apa? lebih baik duduk rumahs endiri, tak sakit hati"...lorrr ingatkan dah berbaik2 dah....


hari ahad tu kak aza ada sms pak hj suh masukkan duit...dalam ayat2nya langsung takde ciri2 dia nak mengalah...semua kata2nya masih emo macam dulu....pada saya kalau sikit kak aza mengalah pak hj confirm balik....dan pastinya modal kak aza hal anak2....dan tanya soalan kat pak hj "takkan masa makan sedap2 tu tak teringat kat anak2?" dan ada juga ayatnya bih kurang "saya taknak ganggu orang tengah berbahagia" <-- ceh tujukan kat saya dengan pak hj ker.,..dia tak tau saya sedang jenuhb melawan nafsu dan emosi ni.....


Sessi memujuk pak hj tak pernah padam...tapi pak hj tetap sama pendirian dia dan ayatnya yang tak boleh blah..."dah.... abang letih dah nak mengalah, takkan ko tak ingat berapa banyak kali dia dah lari, abang yg mengalah pergi pujuk dia...kali ni biar dia duduk fikir, jangan ingat semua cakap dia orang mesti ikut...."


satu2 peristiwa dia lari menjadi topik perbualan kami...dari lari ke temerloh tinggalkan anak dia dengan suami dulu...pastu lari balik ke PD tinggalkan rumah bontang..pastu lari ke masjid lepas serang suami di rumah saya....semua berakhir dengan pak hj pergi memujuk dia sungguh2 sebab kenangkan anak2....samapi kak aza rasa setiap kali gaduh pasti pak hj akan mengalah sebab pada dia ada anak2.....


Tu tak masuk lagi gaduh kecik2 yg dia tak lari tapi dia kunci diri dalam bilik tak turun2 makan....baling remote aircond sampai pecah...pastu koyak surat nikah sampai terbahagi 3....kirim pesan kat anak suh turun tingkat bawah (dia kurung diri dalam bilik atas) suh mintak cerai kat suami....eh macam2 lagilah....so pak hj menghimbau kenangan lama dia...so sya adalah malas nak cakap apa dah...nak pujuk memang tak jalan....


Bila saya tanya takkan abang tak rindu dengan budak2...pak hj kata sapa tak rindu...tapi abang nak tengok sampai mana maknya bertahan....


so itu jer lah....persoalannya saya tertanya2 bagaimanakah raya tahun ini? Apa yang pasti rutin saya tetap balik ke kampung dan pak hj saya dapat agak dia tetap kata dia nak raya kat rumahnya di sri pinang tu....pening pala memikirkan....


Wassalam

2 comments:

Cool said...

kadang kalo emo terlebih ni luah jadi perkataan ..salah satu terapi yg amat berkesan!~

Cool said...

istigfar banyak2 kak.