Monday, August 2, 2010

Hissskkkk....emosi terlebey...


Assalamualaikum w.b.t



Dah saat-saat pak hj nak balik ni saya kena betulkan balik rentak hidup saya ni...


Mula minggu ni insaf semula, pagi2 tak buka ssinar dah...dan-dan tukar ikim.fm


selama ni memang suka dengar ikim, suka dengar motivasi pagi , cara kupasannya sangat menyentuh hati....


dan suka juga dengar kupasan isu-isu semasa seputar islam dan masyarakat



Cuma dalam sebulan dua ni terperangkap dengar sinar fm..memang syoklah



Asyiklah tergelak sorang2 dalam keter, paling2 kalau tak tergelak mesti tersengih senyum sorang


Kadang siap bebel komen sendiri lak...tak pun kutuk, marah kak engku lah selalunya...sian kat SY

Hishhhh banyak betul saya gelak pagi2 masa dengar sinar fm

Hilang tension dan lupa masalah kerja yg tak abis2....

Tapi sabtu ahad lepas saya ada keluar jalan2 dengan hani joging sebenarnya sambil2 sarapan, masak kat rumah tp makan jer kat luar..saja ambil angin luar sebab tak jadik balik kampung....


Cari2 chanel sebab sabtu ahad sinar takde celoteh k.e, sy dan krill so saya tertukar chanel dan terbuka lah semula ikim.fm...biasa saya kalau dengar satu chanel tu setia xtukar2...

Dengar2 semula, sejuk jer hati dan aman jer telinga dengar sambil otak ligat memikir setiap benda yang diperkatakan...


Diselangi dengan lagu2 nasyid....sambil bernasyid....heheee, saya memang hafal banyak lagu nasyid, sejak zaman remaja dan muda belia memang kaki dengar lagu nasyid......so seronok jer sambil menghayati liriknya...


sampailah minggu ni....terus dengar ikim.fm....sejuk jer hati dengar motivasi pagi sambil hantar hani ke sekolah....dapat lak perjalanan panjang hari ni, saya kena ke bengkel dua hari di MACA, Jalan duta, terperangkap dalam jem sambil dengar ikim best pulak...


Tiba2 terasa selama ni dengar sinar asyik gelak2 pastu kutuk2 pemanggil, ras ainsaf pulak

Patutlah akhir2 ni malas nak beramal....solat lewat...hati mati kot..pasal banyak sangat gelak!

terasa banyak gelak macam hati mati...tak taulah lagi tua lagi lak payah nak jaga hati....asyik nak cari hiburan jer....tak macam zaman muda2...
Takde gangguan, duduk dalam suasana kawan2 yang sekepala, semua nak carik agama....
Terhimbau lak kenangan dulu2, zaman belajar...
Rasa zaman tu saya kategori baik jer...
Langsung tak cakap dengan lelaki, bergaul mesra lagilah...
Hishhhh sopan jer...zaman2 belajar dulu sibuk ngalahkan orang bekerja weekend tak lekat duk kat kampus....malam2 ni tetiba angin rajin datang...so saya scan gambar2 ni, banyak gambar, malas pulak nak scan...ambik jer dari album tempek kat scanner....

Gambar atas tu kat UM ker UM ada seminar .....kami berlima ni mewakili PKPIM, ada seminar pasal wanita....semua kami berlainan universiti, kata aktif dengan NGO zaman belajar kan..nilah untungnya....saya yg kanan sekali...sekarang ni masing2 terpisah dah....yg ada FB dapatlah kesan, yg dua dari kiri tu DPP kat AGC, kak azawa kenal ker tidak tak taulah....namanya Aida Adhha Abu Bakar, yg sebelahnya jadi guru di kelang...lagi duaorang tak ingat sapa...

Gambar tengah kami jadi fasilitator kat Sungai Petani ke Baling, tak ingat tarikh 22.4.95 ada lak kat papan hitam belakang tu tulis...lama sungguh dah...saya yg tudung hitam....semua dalam gambar ni jadik cikgu kecuali saya!

Gambar yang bawah sekali kami kat selama, Perak ada program dengan rumah anak2 yatim, masa ni kami joint dengan CAP persatuan pengguna Penang ...sedih tengok gambar ni, yang kanan sekali tu dah meninggal dalam kemalangan jalan raya....dia ni anak orang asli tapi jenis yg ada kesedaran....Luna, cikgu Mie lah orang kuat dalam program ni....Kadir Sheikh fadhir pun jopin program ni....



Ni zaman saya belajar...sopan dan ayu jer...(uweksss)....gambar ni diambil di kem Perdana Gurun, Kedah, masa ni saya jadik fasilitator untuk BTN...


Hah ni pun zaman belajar....baju masa tu suka sangat jenis kaler yg tak menarik patern plak jubah separuh butang depan...stokin tak pernah tanggal....tutup aurat penuh....tangan baju semua jenis cekak tu....supaya tetap tak terangkat2, baju kurung pun siap pasang butang ketap sebelah dalam, kalau angkat tangan pun lengan baju tak terangkat sebab dah pasang butang sembunyi dari dalam...
gambar2 ni tak pulak saya tunjuk kat pak hj....dia pun bukan ambik pot saya dulu2 macamana, sebab sekarang ni dia kalau boleh nak saya ni ikut acuan isteri2 Nabi....tapi degil sangat pulak saya ni.....nak balik penampilan macam zaman belajar ni pun mujahadah....



Wassalam

3 comments:

kakLuna said...

saya pun banyak hafal nasyid terutama nadamurni..sbb mmg dok beli kaset,majalah al-arqam (dan masih ada dlm simpanan). masa sekolah,kwn2 ada bbrp kerat je yg hafal. biasanya nyanyi sorang2 je. sbb tu kbykn lagu dlm raihan,hijjaz atau rabbani byk yg sy tahu sbb asalnya dr nadamurni.

MOKCIK AZWA said...

Salam.

Mana mana dia aida adha? yg sebelah salwa pakai baju pink atau yg pakai baju kaler kuning? Tapi takdok pulak rupa cam dia...hehehe..dia sepejabat ngan azwa dah skang ni. dulu kami sama2 dpp..skng sama2 sfc huhuhu

suka tengok gambar dulu2...manis sopan ayu jer kan..

suka Hijjaz...baru terserempak dgn Hijjaz di airport last week. dorang buat persembahan masa kenduri kawen anak MB Kelantan di 'Ganu. Cik abe yg pi interbiu dorang hehehe...tu yg dapat tahu flight dorang delay dari pagi sampai ke malam..hehehe

Hanisumayyah said...

Luna...

Tulah...lagu2 nadamurni dulu bukan aje sedap didengar tapi lirik2nya menyentuh perasaan kan? Akak pun suka beli majalah Arqam tu dulu2 siap gi usrah kat tempat Arqam ni...

Kak Azwa,

Aida yang gambar pertama tu, dua dari kiri, kak azwa boleh zoom nampak ler sikit muka dia, yang baju kuning tuu...