Thursday, August 26, 2010

Ting~! Tetiba ada cadangan baru

Assalamualaikum w.b.t


Terima kasih atas komen, saya hargai sangat. Oren, akak setuju jugak dengan cadangan oren tu, memang akak takde keperluan sangat nak kereta besar dan baru. Anak sorang jer...


Tapi kalau ada kereta baru dan besar sikit, akak rasa tentu akak akan berbangga nak bawak mak dan adik beradik, anak buah jalan2...tapi setakat kembara ni tak terbuka mulut nak ajak jalan2 walaupun dalam hati ada pasang niat...


tambah2 dah kerja 10 tahun, bukan sekejap tu, campur kerja swasta, dah 12 tahun lebih kerja, dari 1998....


Tapi bila fikirkan dan mengambil usaha menggoogle semalam, saya ambik keputusan sementara untuk bersabar supaya pada akhirnya saya akan mendapat sesuatu yang benar2 saya hajatkan....


Macam saya pernah war2kan dahulu minat saya hanya nak pakai kompresor (merc), tapi bukan brand new, 2nd hand pun jadiklah..... dalam hati memang nak keter ni jer....tak tau kenapa, mungkin sebab dah merasa bawak merc tu sebab nak jugak pakai merc....


Kalau ada rezeki, akan dapatlah tu...kalau takde rezeki, ambik keter lain yang seakan2 pun okay....honda or toyota....saya akan happy jer....cuma kalau dapat apa yg diidamkan tu satu bonus utk penat lelah saya bekerja lah...


***************


Tetiba saya rasa ada cadangan baru, saya nak bayar kembara sebulan seribu, so 19 bulan dah habis. Amacam?


Dari segi kemampuan memang mampu, tapi benda2 lain tak payahlah nak berbelanja sakan...masih banyak balance gaji kalau bayar seribu sebulan pun, yerlah kalau perbelanjaan saya dua beranak jer mmg lebih dari cukup (kalau keluarga besar mungkin berbeza agaknya).....saya jer yang takut2 nak bagi komitmen utk bayar lebih....


Motor mungkin saya ambil yang second hand jer...mana lah tau kembara rosak, saya naik jerlah motor, takdelah pening kepala setiap kali nak betulkan kembara, takde transport....apatah lagi pak hj dah takde ni...



Okaylah...masa dah cukup ni!





Wassalam

2 comments:

oren said...

kalo pendekkan loan, bukan percent utk interest pun lari skit kan?

ikutlah yg mana padan..mcm kak zar ckp, quote dr serviceman yg pakar repair kembara..kalo agak2 kos repair sama jek ngan kos amik keta baru, sila tukar keta baru lah..hikhikhik..

moto 2nd pun, saya cadangkan jenama honda..kalo jenama lain, tak sure..saya pakai honda cawan dulu..pastu upgrade ke EX5, masih bertahan hingga sekarang..buleh la pakai kalo2 keta ada masalah(sbb tmpt keja sebelah rumah saja..hahahaha)

kakLuna said...

a'ah kalo amik motor amik ex5..