Sunday, August 1, 2010

Bercampur baur

Assalamualaikum w.b.t


Jumaat ni pak hj balik


Bercampur baur rasa dalam hati


Yerlah kali ni paling lama dia pergi


Kalau keluar 40 hari tu memanglah setahun 3 kali


Tapi setakat 40 hari jer selama ni


Tu pun beberapa kali dalam masa keluar 40 hari tu saya berjaya pujuk suh balik rumah saya


tapi kali ni bukan sahaja 40 hari tapi 50 hari lebih


Termasuk kekuar 10 hari sebelum keluar 40 hari dan plus 3 hari pergi jorrr


Lama sangat rasanya


plus ada isu lak kali ni, sebelum keluar tu kan kami gaduh...dah juga tak dilupa pak hj gaduh dengan kak aza


Yang mana saya jadi orang tengah


So kali ni kalau pak hj balik jumaat ni


Banyak isu yang timbul


Samaada dia akan balik ke PD?


Atau perlukah sya baeritahu kak aza pak hj dah balik?


Dan juga balik kali ni dah nak dekat puasa...dan saya pulak bekerja...telah bertukar ke putrajaya lak tu...


Banyak kelainannya


Dan pada ketika ini saya sangat pelik


Dulu saya rasa menderita sebab terlalu sayangkan pak haji


Terlalu rindukan dia


Szmpai rasa terseksa


Rasanya dialah kehidupan saya


Dialah nyawa kebahagian saya...takde dia, suram hidup saya


Sampai saya berdoa pada Allah supaya kurangkan rasa sayang supaya kuranglah derita saya


Sekarang memang dah termakbul...dah kurang dah rasa sayang


Malah takde rasa apa dah.....


Dia ada takde sama jer....


Sampai rasa jeles pulak bila baca status orang rindu suami yang takde seminggu


Saya ni dah berminggu2 takde rasa apa pulak


Saya rindu dengan perasaan rindu!


Walaupun bila dah takde perasaan ni sebenarnya hidup saya tenang takdelah rasa bergelora jer


tapi rasa hidup macam ksosong


Takde rasa ghairah nak beramal


Dulu pak hj ada, semangat sangat nak beramal...bukan sebab dia semata2 tapi dia tu macam pencetus pada perasaan kehambaan


Tambah2 sebelum tido, dalam kereta dia akan beri bayan (ceramah) pada saya, cerita2 sejarah nabi, sahabat....


tapi sekarang keluar kali ni, sesekali jer dia hantar sms peringatan suh jaga amal


Macam dia tak ambik peduli kat saya lagi


Saya rasa bukan saya jer takde rasa sayang pada dia


Dia pun sama lah kot..


Mesti dia rasa dah takde sayang kat sayalah...


kalau sayang mesti dia ingat, ni dia tak telefon saya pun..melainkan saya yg call dia dulu...


dan saya pulak memang takde hati nak call dia, semacam dah takde apa nak dikongsi


nak minta izin ke mana2 pun, sekadar maklumkan tempat2 jauh jer...balik kg....ke seremban...setakat ke bangi, serdang saya terjah jer sendiri....


Tulah, antara kami dah takde tanggungjawab nak di penuhi antara satu sama lain


Saya takde tanggungjawab pada dia


Dia pun takde tanggungjawab pada saya


Sekadar benda kecik2 jer...


Memanglah rasa hormat sayang cinta tu akan lahir mengikut sejauhmana pasangan melaksanakan tanggungjawab dia pada kita


Saya tak salahkan pak hj



Dan tak salahkan diri sendiri


dah memang begitu keadaannya


Takde apa dah tanggungjawab kat sini yang saya nak tuntut dari dia


dan dia pulak takde apa yang dia boleh sumbangkan pada saya yg mungkin boleh buat saya rasa sampai tahap ......OWWWWW...bangganya!


hanya doa dan kesabaran memanjangkan jodoh ni...


Tak sangka yang saya akan ada rasa begini pada rumahtangga saya....dulu saya ingat masa baru2 kawin yang saya akan sentiasa merebut kasih sayang dari suami tapi hari ni sebaliknya pula....saya sendiri yang melunturkan rasa kasih sayang pada suami dan rumahtangga...sedih juga!


hambarnya rasa....









Wassalam

No comments: