Saturday, August 7, 2010

Niat yang tidak disertai keikhlasan?

Assalamualaikum w.b.t


Peringatan: Entry bebel luah perasaan ntah apa2....

Kak aza nampak gayanya sangat selesa dengan kehidupan dia hari ini.

Itu kesimpulan saya lepas called dia semalam

Semalam saya ke Seremban, macam biasa ada court case

Tapi sampai sana dapat tau DPP tak nak panggil saya, nak offer pada pihak pembelaan....siot jer

Penat bekejar dari Putrajaya..tau2 jerlah mahkamah seremban jalan jam 8 pagi

Bila tau tak kena panggil bagi keterangan, tukar plan

ambil peluang ronda2 seremban..rindu dengan seremban pulak...mula2 cadang nak gi jenguk rumah kat Ampangan tapi ntah camana boleh terlupa pulak...ke temapt lain plk

Saja cuci mata ke kedai pinggan mangkuk yang ada pinggan mangkuk lama tu

Tak dapat beli dapat tengok pun jadiklah...

Dan paling utama saya nak bayar bil air....

Tahun ni baru nilah kali pertama saya bayar bil....

Tapi bilnya RM106 jer....dr tahun lepas tu, yerlah sebulan paling banyak belas2 ringgit jer..purata RM6-RM10....

yang pelik tak pernah kena potong pun...so setahun sekali baru bayar tu...

Bukan tak pernah nak bayar...rupanya pejabat pos selain dari negeri sembilan taknak terima bil ni....so saya bawak jer kemana2 bil dalam handbag..tp dah pesan kat penyewa saya tak dapat bayar bil (takut gak mana tau dtg org SAINS nak potong), so kalau bil baru dtg dan saya lom bayar, saya suh dia bayar tolak jer sewa...

Bicara sebelum ni ada bawak bil tu tapi tak sempat sebab selalu bekejar balik nak ambik hani...dan kadang2 orang pejabat dah call ada jer kerja menunggu....

Dalam perjalanan balik saya keboringan...so teringat yg pak hj kata nak balik malam ni....

Saya pun dengan kembang kuncup dalam hati (gementar juga) call kak aza....konon nak bagi dia tau laki kami dah nak balik, mainkanlah peranan pujuk ker hapa ker....


Sekali member punya reaksi sangat mengejutkan saya yang berniat baik...(ataupun sebenarnya niat saya tak ikhlas...saya sendiri pun keliru)

Niat saya cuma satu, saya nak pak hj bergilir macam biasa

Tapi dalam hati saya bimbang juga...bimbang kalau dia berbaik...(dlm hati mmg nak sgt dia berbaik) tp sebagai manusia yg lemah 'iman' dan kuat 'nafsu'....

Bimbang sebab saya dah banyak pengalaman

Berhadapan dengan pergaduhan kak aza dan pak haji

Lepas gaduh mesti kak aza akan dapat sesuatu yang pada saya perkara tersebut saya pun patut dapat bila saya bergaduh dengan pak hj...tp sebaliknya saya tak pernah dapat apa2 pun...


Gaduh mula2 dulu lepas baik kak aza dapat motor skuter suzuki....125 cc...sebagai memudahkan dia bergerak ke sana sini, dan masa ni kak aza tak berpurdah lagi....jeles woo sebab saya pun ada lesen B boleh bawak motor tp pak hj xbelikan motor pun...


tak semua gaduhlah dia dapat sesuatu...ni yg saya ingatlah....gaduh berikutnya, dia lari balik PD...pastu pak hj bawak dia bercuti kat TM resort (SRI INTAN) sekeluarga, siap rakamkan detik2 bersama semula (mesra2 dengan anak2) dalam video dan saya plak gtertengok video tu dalam camera video...sedih sgt masa tu....walhal dlm hati saya fikir dah besar kesalahan camtu pun dapat lagik hadiah cuti2...


pastu saya ingat lagi, gaduh2 berikutnya, kak aza yg masa tu duduk PD dibawak balik ke Kuala Pilah dan disewakan sebuah rumah corner lot yg indah siap dengan rumah burung dan ada taman anak2 kecik main siap ada gelonsor, buai bagai....saya nampak sebab ada kawan pejabat saya terjumpa pak hj masa tu weekend kat masjid kuala pilah...so masa saya menyiasat ke area Jempol, saya bawak kak nor recce taman tu carik mana satu rumah kak aza...sedih sgt rasa tertipu sebab berapa lama saya tak tau yg pak hj sekeluarga duk kuala pilah.......


Kemudian, saya perasanlah demi nak jaga hati kak aza macam2lah pak hj buat. Termasuklah ikut cakap kak aza yg suh pak hj beli MPV Serena yg masih ada sekarang ni.....of course pak hj pun setuju gak dah fikir banyak kali lah tu....saya tak salahkan kak aza 100%...dan pembelian ni saya tak tau langsung..tau2 van ni dah dibawak balik....


pak hj jugak belikan kak aza camera video sony yg saya tertengok gambar diorang sekeluarga... (masa ni pak hj agak mewah sebab setiap tahun dapat beberapa lot saham telekom) dan juga masa sofiyyah nak lahir camera pada saya dan beberapa kali kak aza pesan suh pak hj ambik tp saya terlupa nak beli, sudahnya pak hj beli DSLR canon 400D tu....saya syak sebab nak ambil gambar baby...sudahnya camera tu kat tgn anak kak aza Adib sampailah skrg ni...


eh dahlah...malas nak kenang semua kenangan lalu....cuma dimata saya kak aza bertuah sebenanrnya....sangat bertuah cuma mungkin dia tak perasan dan mungkin sebab hati dah terluka....


Eh..tetiba malas nak sambung kisah perbualan dengan kak aza semalam (len kali lah)


Opsss sebelum tu! Kan pak hj keluar 40 hari.....malah lebih sebenarnya sebab sebelum tu dah kuar 10 hari....


Saya ni dah dua kali buat pregnancy test...sebab dah dekat dua bulan tak period...


tapi tak mengandung....memang sah, langsung takde simptom

So dalam hati ada juga debar takut ada penyakit...hahahaaa

So nak check up kat hamid Arshat terus....

Tapi semalam kan petang lebih tepatnya...balik seremban terus ambil hani

hani taknak ke kem bistari solat..so saya balik umah

Ingat nak tinggalkan dia di rumah dan dia yg cadangkan pun

sebab dia takmo ke rumah pengasuh dah....

so saya ajar chatting kat FB monitor dari office jer....

lepas ni nak pindahkan talian telefon seremban ke sinilah @ belikan hani hp satu...murah2 punya

tapi bincang dengan miss sinar katanya xyahlah dtg dr rumah pun blh wat kerja...so buat dr rumah jerlah....

pastu dalam jam 6 kot..tetiba terasa lain macam .....


Rupanya period datang di masa yang sangat2 saya tak nak dia datang w.pun dah 2 bulan tak datang


Sakit ati sungguhlah...

tak dapat nak cover masa2 kegersangan...


Siooottttt sangat......sedih pun ada


Pikir punya pikir rupanya asbab minum coke hari khamis tu...


Dalam perjalanan balik dr ambil hani sekolah saya saja bawak dia jalan2 kat Putra perdana (taman) atas bukit depan shangrila tu....kat situ ada vending machine hani lah beli coke...saya mana pernah beli air tu semua....hani kata dia tekan air lain tak keluar....


Rupanya minum coke boleh rangsang period saya tu....ciss kalo tau awal2 saya minum dah...


Ni malam pak hj balik petang lak saya kena period...ada ker? sakit jiwa tau!


tadi keluar ngan pak hj, saya beli 3 tin coke lantaklah...nak minum sampai abis...biar cepat keringnya..w.pun tau kandungan gula tinggi tuuu.....tp asbab period ni haruslah saya telan jugak....


ok chow..nanti malam sambunglah...









Wassalam

No comments: