Tuesday, September 7, 2010

Hanya di sini mampu diluah~!!

Assalamualaikum w.b.t



Saat saya menaip entry ni air mata saya meleleh lagi!


hani baru jap call, dari public phone, di Melaka Central sedang tunggu bas Uda dari Penang sampai...


Dan katanya hari ni dia tak jadik balik kampung...


Ayah yang suruh, kata hanilah...


Dan dia suruh saya ambil dia balik dari bicara shah alam esok


Saya ni nak jimat masa, taknak lah nak keluar dari lebuhraya PLUS exit seremban, masuk PD pastu lalu jalan dalam lak (mesti jem) keluar alor gajah....kan ker leceh...


dah tu bicara tak tau habis jam berapa lak tu...


Dan mungkin nak kena singgah seremban pulak, ada hal sikit


pastu saya call ayahnya tanya betulker dia tak jadi hantar hani balik rumah mak saya hari ni


dia kata, hani yang taknak, saya rasa pak hj langsung tak pujuk dia suh bvalik, lagi dia galakkan hani dok PD kot


Pada saya, pak hj kena sedar yang saya ni hanilah satu2nya anak saya


Dia lainlah anak bersepah2....sampai tak terbela...


Saya ni tulah satu2nya buah hati pengarang jantung saya, pada sapa saya nak bermanja, bercerita, bergurau senda


Dah 7 tahun hidup saya dengan dia..mana ada berpisah lama


Saya tak biasa kalau dia takde...saya rasa sunyi sangat...saya rasa bodoh dan lonely sangat


Budak2 memanglah suka berkawan2....kita orang tua nilah yang kena main peranan...


Satu lagi sebab saya taknak aza ungkit nanti kata dia tolong jaga hani


Sebab saya dah dengar dah dia cakap dengan pak hj...


Yang dia tolong jaga hani....pokok pangkalnya saya tak nak hani duduk dengan kak aza


Saya tak suka..tak suka...


Biarlah saya susahkan ahli keluarga saya takper


Diorang walaupun susah tapi tak pernah mengungkit....


Malah diorang suka hani duduk kampung....


akhir perbualan tadi tak berpenghujung sebab saya terlampau sedih bila dia kata


Petang raya baru balik....hari khamis petang tu....


Saya terus matikan handphone....


Saya sebak sangat2....


Saya cuma nak anak saya dekat dengan saya


Bukan saya nak benda2 ker...


Saya nak pulangkan anak saya tu cepat!


Akhir kata tadi saya cakap....


"belum duduk penang hani dah macam ni, kalau duduk penang nanti macamanalah....?"


Tak tunggu jawapan, terus saya matikan talian!


Ada kemungkinan besar saya tak rela lepaskan hani ke Penang kecualai jika saya ada....


Selagi saya tak dapat pindah penang saya takkan benarkan hani sekolah madrasah di penang....



Wassalam

4 comments:

Zareda Norman said...

salwa
bila part anak ni, kak zar sendiri tersentuh sebab kak zar pun anak sorang.. buah hati pengarang jantung.. kak zar setuju juga kalau salwa cakap selagi tak pindah penang , tak benarkan hani ke penang. Baik buruk biarlah dia depan mata kita..

Lagipun anak tu ajelah nak mengikat hati suami.. kalau anak dengan kita itulah senjata kita nak suami balik dan jenguk kita.. kalau anak pun dah jauh.. alamtnya suami pun jauhlah jugak

Hanisumayyah said...

Kak Zar...

Yerlah...harap2 saya ada kekuatan untuk katakan tidak pada arahan pak hj suh hantar Hani ke Penang....


Saya sedar saya sebenarnya tidak bersedia berpisah dengan Hani....

oren said...

yer..setuju ngan kata2 kak zar..

mebi akak kena bertegas, ckp kat pak haji yg hani sajalah satu2nya anak akak, tak mcm kak aza, anak bersepah..hikhikhik..

sedangkan saya yg ada 4 anak nih, mmg tak sanggup nak berpisah..mak Penang nak amik, saya tak bagi..MIL nak bawak balik Pahang pun saya tak izinkan..biarlah susah senang kami bersama..(susah senang here refer to kena marah, kena lepuk sebab nakal..tapi takpe..depan mata..)

kakLuna said...

sokongggg...