Friday, June 4, 2010

Taktik tak jalan!

Assalamualaikum w.b.t


Dah...dah genap seminggu dah pak hj stay sini. Rimas juga kadang2 tapi mujurlah hari2 dia masak. Semalam saya kena gak ke pejabat, ada hal.


Balik2 dia dah masak. Walhal saya lupa nak kupaskan bawang.


Hari sebelumnya saya dah kupaskan bawang, siangkan ikan dan sayur.

Semalam tak sempat.

Tapi semalam saya pontengkan hani sekolah. Sebab sehari sebelum tu dia sukan..biarlah rehat sehari.


Mujur hani ada bolehlah dia kupas buangkan kulit bawang.


Pak hj minta bantuan dia pegangkan ikan...sebab saya tak siang lagi ikan2 tu...


balik2 saya tengok dah siap dah


Kobis masak lemak putih dan ikan kerisi serta cencaru goreng.


Hari sebelum tu pak hj masak bawal masak kari.


Sebelumnya lagi masak lemak cili api ikan parang...


Best macamni, saya cakap kat pak hj takyahlah pakai bibik, abang ada senang...


Bila dia tanya berapa sanggup bayar..saya kata eh apa pulak.


Freelah kiranya sebab tanggungjawab suami semua tu...


Yang takleh tahan tu lepas masak siap pak hj sapu dapur dan lap kabinet, dengan kuali2 semua basuh...


Lepas asar kami ronda2 ke bangi...sekarang ni semua pun kami ke Bangi ajer...senang. Pak hj takyah jalan jauh cam Alamanda tu...serik sya bawak dia sekali hari tu


Dahlah ramai yg pandang2..yerlah pelik tengok orang tua bertongkat berjubah jalan dalam Alamanda.


Lagipun sejuk dan jauh nak ke Carefour tu...mujur kami hari tu nak carik tilam angin...pastu terus balik.


Semalam carik kedai komputer, balik tu singgah makan keropok lekor air kelapa dan pisang goreng...


Syok jer jalan2 sejak pak hj duk sini...kalo tak memang tak merasalah....


Pagi ni tinggal berdua, Hani ke sekolah...tanya lagi apa misi dia gaduh kali ni? Ada time limit tak utk balik PD....


Hmm malas dah saya nak cakap...saya pulak kena perli semula...

Wassalam

No comments: