Wednesday, October 28, 2009

sambungan citer 18sx versi hani

Assalamualaikum w.b.t


Saya ni punya dok usaha sungguh2 nak terangkan kat dia hal persenyawaan telur sehingga menyebabkan terbentuknya baby balik2 dia dok tanya soalan hal macamana teklur boleh masuk dalam perut perempuan..


"kakak tak fahamlah...ammie terangkan betul2 lah...memang akak tak fahamlah..."


Apa yang kakak tak faham tu...


Hal camana telur tu masuk tu?


Tak payah...yang tu kakak tak payah fahamkan, yang perlu kakak tahu kalau telur perempuan bercampur dengan telur lelaki maka persenyawaan berlaku...maksudnya telur tu bercantum baru boleh jadik anak....fahamkan yang tu jer dulu..lain2 nanti dah darjah 1 ammie terangkan..."


"hishhh ammie ni kakak tak fahamlah..makin tak faham tau tak?"


Pastu saya mula nak marahlah...


Pastu saya kata, kalau nak tau sangat....kan tadi ammie cakap alat sulit lelaki tu bentuk panjang kan....pastu alat sulit perempuan kan macam ada lubang kan...kalau nak masukkan telur tu kena gunakan alat sulit tu lah...


"Abih tu nak buat macamana...takkan pulak nak buat2 camni pulak?


Tau tak dia buat apa?


Dia buat gaya berdiri pastu ke depankan faraj dia...


Haihhh geram plak saya dengan budak ni....


Saya jawab...


"yang tu kakak tak payah fikir adalah cara dia..."


Tak puas hati lagi tu...


"Abih nak baring2...duk atas badan ker?" ~ siap buat aksi goyang2 macam atas badan lagi tauuuuu....~bahaya tul!


Hah kao...imaginasi dia sangat bagus betulll.....pandai dia bayangkan...tapi tak sepatutnyalah benda atau bayangan ni ada dalam kepala dia...


Seingat saya dan sesedar sayalah, Hani tak pernahlah terjerumus atau terserempak dengan aktiviti kami mak ayahnya ni sebab selama ni memang saya dan hani tido asing2pak haji bilik lain, lepas raya ni yg baru pak haji tido sama kami...tang tu memang saya berhati2...apatah lagi pak haji yang dah 'berpengalaman' beranak kecik & besar dan berumahtangga 30 tahun....dia kawin umur 22 thn skrg dan 53 tahun dah...


Mula2 menyesal jugak sampai terdorong pemikiran dan imaginasi liar dia sampai tahap begitu tapi saya rasa dalam dunia moden ni usia 6 tahun bukanlah terlalu awal. hani pun agak matang banding budak seusia dia yg saya kenal...


Memandangkan dia sangat curious hal begini sejak lebih setahun dulu [sejak proses saya sungguh2 nak dapat anak dan sejak bela kucing2 ni] maka saya rasa sudah sampai masanya saya terangkan...lambat laun kena juga cerita....baik saya cerita masa otak dia masih bersih ini....


Tapi saya tak dapat nak jelaskan panjang lebar dan tak sempat nak buka internet cari visual dan ilustrasi [bukan gambar lucah maksud saya education punya website] sebab kami dua2 dah pakai telekung nak solat...namun saya tau dia tak puas hati lagi penerangan tu...


Tu sebab dia tanya dan tanya lagi sebab dia kata dia masih tak faham...terutama bab macamana telur boleh masuk dalam perut kita....so saya pun mulalah nak naik angin...saya kata, nanti dah besar sikit ammie terangkanlah, tunggu umur kakak 7 years...


Pastu esoknya dalam kereta nak ke Jelebu saya citerlah pak haji hal hani yang sibuk betul nak tau macamana kucing tu boleh beranak...pastu menjangkit manusia pulak...pastu pak haji macama tak berapa setuju cara saya terangkan sebab seolah2 kata dia, saya yang terangkan sampai hani boleh bayangkan position orang buat projek.


Saya jawab, takde...saya tak dorong dia sampai ke situ...imaginasi dia sendiri yang buat andaian macam tu....pak haji kata hani ni saling tak tumpah dengan anak pak haji dari 1st wife, Along yang lebih kurang seusia hani dah pandai tanya maksid air mani pada ayahnya...


So pak haji cakap tahun depan atau bila sekolah rendah nanti terangkanlah...malam selasa dah balik dari jelebu, masa nak tido... hani menyibuk sama... pak haji suruh tido dengan Rika, sebab dah berapa malam tido dengan Rika masa kami berdua ke jelebu tu..tapi hani tetap nak tido dengan ayah dan ammie....so pak haji tanya dia, "kakak nak adik tak", kalau nak adik gi tido dengan kak rika...."


Macam biasa hani ajwab dia nak adik tapi dia tetap nak tido dengan kami jugak....kalau kita lanjutkan perbualan tu ...sah2 berulang semula persoalan2 dalam kepala hani tu....tu yg malas biar jerlah dia tido sama kami...dapat duit bonus ni belikan dia katil canggih sikit...siap dia dah bagitau ayah dah ciri2 katil idaman dia tu...


Darjah satu ni saya akan terangkan kat dia denga penuh hikmah...harap2 dia dapat memahami seperti yang sepatutnya. Lepas citer hal macam tu malam tu sempat gak saya pesan kat hani...perempuan kena jaga faraj dia...sebab sapa2 boleh cucuk...kena jaga keselamatan diri sendiri...bla bla bla...hal ni dia tak pelik sebab saya dah selalu pesan dah....


Yang kelakar semalam masa nak solat maghrib sama2...dia tanya saya...kenapa kita tak solat jemaah? saya diam jer...sebab saya memang suka solat asing2 w.pun dia kat sebelah saya...lebih khusyuk...kalau solat dengan dia ada jer kang aksi dia buat...garu hidunglah..betulkan duduk letak telekung kat muka lah...buat kita jadik terkesan...


Sudahnya dia gelak2 macam nak cakap tapi takl jadik, pastu saya paksa juga cakap...rupanya...katanya sebab dia gelak tu dia nak cakap macam kat bawah ni pada saya tapi tak jadik sebab benda tu kana berlaku lamaaaa lagi...


Ni hah ayatnya...


"takperlah nanti kakak boleh solat jemaah dengan suami kakak bila kakak dah kawin nanti"

Punyalah jauh misi dia....sampai kawin dia dah fikir dah...


Pastu saya jawab, eh mana boleh jemaah dengan suami kakak, kan ker dia solat jemaah kat masjid...


Pastu jawab plak..


"kalu camtu, kakak jemaah dengan anak kakak jerlah macam ammie solat dengan kakak ni..."


Serius jer member cakap....macam ni cepatlah saya bermenantu...



Kalau ada cara lain macamana nak didik naka tentang sex ni kita kongsilah ek...tapi kalau hani ni dia memang suka bertanya...dan buat andaian..pastu buat kesimpulan...agaknya sebab masa dia dok dalam perut, saya sibuk menyiasat jer..tu yg terkesan kat dia tu...

Wassalam

4 comments:

Luna said...

luqman, setakat ni lum lagi tanya bab camtu cuma kdg2 bila sy dgn Am tgh manja2, dia marah, dia kata 'eii mak ni kenapa? nak kawin dgn ayah ke??' ha ha

Irfa said...

adoi..nak gelak dan campur risau pun ada baca en3 ni.saya tingin nak tahu apa yg ada dlm pemikiran anak dara saya tu,sbb dia kalau saya dn cik abg duk dlm bilik kunci pintu dia akan cakap,adik jom tgk tv..emm,apa yg dia pikir yer

Hanisumayyah said...

Luna...


heheheee...budak lelaki memang lambat matang, Hani dulu2 adalah cakap gitu... tapi sejak 2 tahun ni dia dah advance dah...harap akak boleh didik dia cara yg terbaik...


Irfa..

Tu lagi bahaya, kena tanya dia apa yg dia fikir tu, akak dengan hani memang transparent semua benda dia buat kat sekolah pun akak ambik tau...apa dia berbual dengan kawan2 pun hari2 akak tanya....mak yg kepochi ni!

Amir Syafiqah said...

Anak saya, Aisha (5 tahun)pun selalu gak cakap pasal anak dia. Dia kan baru dpt adik, so nak dokong tapi sy tak bagi sbb kecik lagi. Dia selalu tanya, nnt kalau aisha dapat anak, boleh aisha dokong anak aisha?..Ayat lain pulak "Nnt anak aisha nak susu, aisha boleh bg susu mcm mama ye..(menetek)"... Anak pompuan agaknya advance sikit..