Friday, November 6, 2009

Wajah insan kesayangan saya

Asslamualaikum w.b.t


Bayangkan sejak kami nikah 2 Jun 2001 kami tak pernah ambil gambar raya bertiga! Sedihnya kan?


Setiap kali raya ada jerlah halangannya. Selalunya kalau raya dengan saya pun suami nak rush balik PD lepas solat raya tu sampai tak menyempat2 nak ambil gambar...lepas tu jupa seminggu lepas raya...terus tak ingat dah!


So, raya kali memang dia takde tambah2 dah gaduh kan? So lepas dah berbaik tu, saya pun ajaklah nak mabik gambar raya [walaupun bukan raya dah] kat studio....taknak pulak...katanya ambik dengan kamera DSLR dia tu jerlah...tapi suh bawak sini kamera tak bawak2 pulak...alasannya gambar tak transfer lagi...minggu lepas dah bagi bawak lappy bawka balik sana, dah tranfer dah kot....save dalam pendrive agaknya?


Pak haji taknak bawak kamera tu sebab ada gambar raya dia sekeluarga kot? nanti kalau saya tengok mesti saya marah2 [marah2 geram ler] dan sudah pasti saya akan cakap macam2 ler malas dia nak layan saya ni kot...


Balik kali ni pun dia bawak dah kamera tu...tapi saya tak usik pun..merajuk ler kononnya...tapi semalam dia perli2 saya pulak katanya, dah bawak kamera takde pulak nak ambik gambar?


Tulah pagi ni lepak2 sebelum nak hantar hani sekolah saya ambillah gambar dua insan kesayangan saya ni...dua2 tengah melepak kat hall, yang bapak belek pda yang anaknya main game kat hp....


hani memang akan ambil kesempatan kalau ayah ada menempel jer kerjanya nak dok sebelah ayah!



Ada rupa tak? Ayah dan anak, ramai kata ada rupa....




Tangoklah tu....sempat landing atas bahu ayahnya....manja tak bertempat...





Dah nak hantar dah...hani pakaikan kopiah ayah...







Pose sebelum gi sekolah


Bersama fail....kenangan ni tak lama lahi [lepas konvo] saya nak berhentikan sekolah dah...




Itulah dia wajah kesayangan saya....walaupun suami dah usia 53 tahun tapi tetap ada juga suami yang sayang saya sangat sayangkan anaknya yang sorang ni....pandai bergurau, pandai masak, pandai 'mengarah' dan pandailah serba serbi [merajuk lagilah pandai]....




sekarang ni saya tak tertulis dah saat2 bahagia sebab malas juga nak menunjuk bila bahagia ni...bila derita pandai lak saya ni bebel kat blog....dan yang paling utama....sentiasa membimbing saya ke arah jalan yang diredhai Allah...amiin...



Okay...esok ada beberapa couple utk jemaah masturat yang akan keluar 3 hari akan berkumpul di rumah saya dulu untuk dengar bayan hidayah [bayang penerangan cara buat kerja dakwah utk masturat]...ni tengah nak buat persiapan kemas2 sikit dan fikir nak masak apa esok....

No comments: