Monday, August 31, 2009

Bila dekat bau busuk bila jauh bau wangi

Assalamualaikum w.b.t




Bila zubair takde ni serius saya rasa macam ada sedikit ruang kosong dalam jiwa dan perasaan saya. Masa dia ada pulak meluap-luap marahnya. Kesian kat anak tiri saya tu. Hari tu sebelum ummie dia datang dia ada tanya saya, "meja bir [dia sebut nama dia gituler] boleh bawak balik tak?"....saya jawab.."eh mana boleh, meja tu untuk letak umah ammie jer...." eksyen jer saya jawab...sajer nak menyakat dia.



Tup-tup bila dia takde alahai teringat pulak, kalau tau saya bagi kat dia meja ni suh bawak balik sekali. takdelah sedih pandang meja ni kosong...Memang saya belikan meja ni hadiah sorang satu untuk Hani dan Zubair sebab rajin belajar. Rupanya Zubair 3 bulan jer kat sini. Huwaaaa...saya sedihlah...dah 3 bulan gi mana-mana saya ada dua anak...syok jer rasanya bila orang pandang2 dan tegur, kembar ker ni? atau orang tegur mana satu kaka@ abang @ adik? Yerlah budak duaorang ni becok, gi mana2 pasti kecoh dengan perbualan mereka....mein kejar2lah...rebut2lah...tambah kecoh bila saya masuk campur...cuma yang bagusnya mereka tak gaduh..muhibbah jer...lagi menarik perhatian orang ialah sorang berkopiah dan sorang lagi bertudung dan dua2 pulak berlesung pipit....




Meja Zubair sebelah kanan..kosong daaah, semua buku dia dah ambil...kipas ditinggalkan pulak?
Hani, bila tinggal sorang baru ada kesempatan bergambar...baru ada kesempatan mengadap pc [main games], kalau ada zubair dia leka main dengan zubair tak heran sangat dengan pc nih...

Perhatikan senyuman Zubair...semanis senyuman suhailah jugak...trademark lesung pipit buatkan mereka nampak ada persamaan...


Tulah orang kata masa dekat bau busuk, bila dah jauh baru teringat2....nyesal jugaklah saya lepaskan perasaan kat kak aza, sudahnya serta merta dia ambik balik Zubair. Tok [mak kak aza] siap buat pulut kuning meraikan 'kepulangan' zubair ke Pd semula....sungguh mengejutkan saya jugak....yang saya boleh bergenang air mata bila teringatkan Zubair...patut saya bagi dia masa lagi....tapi tulah saya ni tak sabar nak tunggu Zubair berubah....ikut sangat emosi tu...

Wassalam

No comments: