Sunday, October 24, 2010

anugerah allah saya bakal dapatkan adik instant utk hani

Assalamualaikum w.b.t. ada berita baru yang buat saya benar-benar rasa allah perancang yang baik. Pernah kan saya cerita perihal abang sulung saya yg lari dari rumah pada ketika sya darjah 6. Dan dia tak balik2 lepas tu. Tahun 1989 dia balik tu pun sebab sakit. Dipendekkan cerita jumaat pagi tu kakak ipar saya called dan dia minta saya jagakan dua orang anak dia. Sebab dia sakit dan doc suspect dia sakit buah pinggang. Dah lama doc suh admit hospital kaki dah bengkak tak surut2. Dia terpaksa tangguhkan sebab fikirkan hal anak. 2 dari anaknya iaitu no 1 dan 3 mak dia bela nasing2 darjah 4 dan tadika. Yg dua lagi sebaya hani, lelaki dan 3 tahun girl yang dia nak suh saya jaga. Ikutkan anytime gi hospital akan kena tahan wad tapi asbab anak dia tangguh dulu sampai cuit sekolah. Saya bgtahu yg sya anytime blh dtg ambil anak dia. Tengoklah nanti. Saya tggu call dia jer ni. Mak sya nampak tak berapa happy kakak yg kat kampung yg sulung perempuan ni mcm xsetuju lgsg. Tp sy cakap kalau tak kita yg bantu sapa lagi. Abg sya nemang tak blh harap dan xde tanggungjawab pd isteri dan anak2 dia. Ikutkan ramai dah org minta anak dia. Tapi mak dia kata kalu bg org ntah ambik terus tak dpt jmpa tp kalau bg kat mak saudara takdelah putus. Malah mak dia kata eloklah bg siti tu jaga, dr dulu pun mmg sya dah minta anak dia yg no 3 tu. Harap2 bila dapat 2 anak saudara saya tu, hidup saya akan ada anjakan lagi. Tapi dgr citer anak no 2 dia farouq mmg nakal abis so dah bncang dgn mak farouq akan letak kat kg jer. Yg perempuan 3 tahun mgkin duduk dgn saya. Buat kawan dgn hani. Hani apa lagi suka sgt dengar ada adik akan dtg duduk dgn kita. Tak sabar2 dia. Apapun yg akan berlaku sya anggap ada hikmahnya. Ada satu lagi cerita aza sms sya yg macam ala2 nak share perkembangan. Nanti next entry sya citer ek. Ni saya guna simcard broadband. Taip dr blackberry jer ni. Leceh betul tu yg xde paragraph. Sya kat kg ni hntar mak blk. Tp 28 dan 29 ni ada course kat melaka pulak. Aduhai macamana ni? Wassalam

No comments: