Thursday, October 14, 2010

Menjawab Komen

Assalamualaikum w.b.t



HappyIrfa said...
wah..macam2 citer ada dalam satu entri..suka pulak baca kisah hani dan iza.syukur ada iza,mesti hani sgt gembira..mahal tu corset beautiful..berangan nak beli tapi dlm mimpi je la..byk lagi bende lain yg lebih penting..hehe
October 12, 2010 9:18 AM

*********

Irfa...

Akak pun dah bertahun2 aim nak beli PB, tapi rasa macam membazir sangat, tapi akhirnya 'terpedaya' jugak sebab tengok testimoni yang macam hebat...beli pun sebab ada rebate, kan Pb jadi penaja rancangan gadis Melayu....lagipun kerja bahagian Corporate Comm ni rasa rendah diri pulak asbab perut memboroi ni...sesekali pakai kat mana2 event asal nampak perut flat cukupklah walaupun hakikatnya buncit tu tetap maintain payah betul nak kempiskan....bila pakai memang nampak shape tapi menderita sekejaplah....akak cadangkan Irfa tak perlu beli, badan dah okay dah tu....Irfa pun tinggi...toksah membazir benda2 gini, kalau nak korset beli yang jenama biasa2 jer pun dah ok dah...


Amir Syafiqah said...
Salwa,Pasal Beautiful tu kan, kalau nak selesa, kena amik ikut saiz badan kita, jgn amik yg kecik, siksa diri tu.. Saya pun ada satu, tapi masa saya beli tu, badan size M, lani dah L, mmg tak selesa..Kena tukar nampaknya..
October 12, 2010 9:40 AM

************

Tulah badan saya dah diukur oleh Mai (www.m4is4r4h.blogspot.com) dan saya dah tanya dia berkali2 tentang ukuran badan saya ni betul tak dengan saiz yang dia bagi, katanya betul...cuma bila pakai saya memang rasa ngam2 jerlah...saya fikir awal2 mungkin rasa tak selesa agaknya...takper nanti saya cuba pakai lagi tengok macamana...saya selalu tak sabar dalam hal2 remeh macam ni....


Anonymous said...
Suka saya baca pasal Hani gembira ke Petrosains - kat situ memang macam-macam ada, dan anak saya yang besar pun kalau pergi ke sana memang kalau tak 2-3 jam, memang tak sah. Saya main lepas aje (ye lah diorang dah besar kan) whilst saya dok lepak je kat bangku-bangku.Nanti boleh bawak Hani ke muzium, planetarium, pusat sains dan juga library.MA
October 12, 2010 11:17 AM

*********

MA,

Bagus cadangan tu, lepas ni memang nak ajak Iza lagi nak ke Planetarium Negara pulak, dan jugak nak masuk kinokuniya...Hani hari tu dah terteleng2 kepala dia nampak kedai buku ni, tapi tak dapat masuk sebab masa suntuk....library pun best jugak tu....wahhh lepas ni banyak tempat kami boleh pergi, tambah2 sebab dah pandai naik ERL, LRT nih..panjang lah langkah sikit...


MOKCIK AZWA said...
Seronoknya berjalan ke KLCC dgn Petrosains...masa cuti nanti nak bawa anak2 ke sana.hehehe salwa...kalau dah pening pakai corset tu bukak jer la..masa beli bukan salesgirl dia datang ukur dulu? anyway, mokcik punya pakai sekali sekala...cuma yang bengkung dia saya rajin sikit pakai sebab senang nak tanggalkan kalau dah tak selesa huhuh
October 12, 2010 1:25 PM

**********

Kak Azwa, tak terfikir pulak kak, dah Mai (penjual tu) kata pakai 3 set serentak, itulah yg saya buat...walaupun seksa menahan pening 2 hari pertama tu. Yg pelik hari ketiga dah okay tak pening langsung, perut lak gatal! So as conclusion semalam saya pakai bra dan bengkung dia jer...sebab bila pakai girdle dia saya asyik nak terkencing jer....dah tu tak boleh nak tahan2...dah lah nak bukak tu ambil masa sikit banding spender kita tu... pastu kan kalau tak pakai girdle dia rupanya senang sikit nak makanlah..hahahaaa...masuk perut tu tak rasa tersekat dan nak kelar balik....pasni blh ikut idea kak azwa pakai bengkung tu jer....

*************

Pnut said...
bagus la Wa teruskan je hidup macam ni.. tak yah tergugat nak patah balik kat pak hani tu..enjoy besarkan hani sendirian lebih bermakna dari hidup makan hati..sorry terlalu berterus-terang... kalau nak kawan shopping..jalan-jalan..eheh leh ajak saya..hehehe
October 12, 2010 2:02 PM

Pnut...

Yerlah betul sangat tu....saya memang dah biasa hidup sendiri sungguhpun masa pak hj ada...cuma masa tu w.pun hidup sendiri sedangkan dalam hati tau masih ada suami yang disayang tapi tak dapat nak penuhi kehendak hati dan perasaan kita memang rasa dalam hati ada batu besar nak hempap kepala tapi tak terlepas! Tapi sekarang, memang rasa bahagia dan gembira tapi tetap ada rasa terseksa memikirkan apa plan pak hj, saya rasa mesti dia ada memikirkan sesuatu, terutama hal hak penjagaan Hani....tentang kawan shopping tu hehehee insyaallah satu hari nanti ada rezeki jumpalah kot...hahaha saya ni bukan kaki shopping sangat window shopping jer lebih...fulus nya jer masalah...

**********


Ummi said...
akak ada pakai jugak, tapi bukan beautiful, akak selalu rasa gatal dan peningakak pakai sekali sekala aje bila teringin nak pakaiseronok dengar hani seronok :)
October 12, 2010 4:10 PM

Ummi...

tulah, bila baca testimonial orang pakai Pb memang ada yang pening...ada penyakitlah tu...

Hani seronok akak pun rasa seronok...budak2 apa tau kan?

***********


Zareda Norman said...
salwa set beautiful tu kalau org tak tahan mmg loya sbb ada infra red kan. Kak zar pakai crony tak de infra red dan selesa. kalau tak pakai pulak kak zar rasa perut boroi.. mulakan pakai sejam dua dulu.. pas tu dah biasa dan selesa bolehlah terus 8 jam. memang figure badan akan terbentuk balik. Macam kak zar wpun berisi, pinggan I 29 inci aje okeh.. hehhee sebab ada bentuk badan bagus untuk Hani.. dia perlukan perhatian dan tumpuan dalam usia nak membesar ni.. harap salwa dan hani dapat menruskan hidup baru tanpa pak haji..

Kak Zar,

Ada gak terbaca pasal korset kat blog akak, masa tu terasa berkobar2 nak order, tapi tak tau macamana boleh terlupa terus lepas tu. Kebetulan pulak, saya ada baca blog budak yang jual PB ni menerusi satu blog lain, ceeramoon terus saya contact dan kebetulan dia duduk Sg Merab, dan Pb masa tu ada rebate pulak...dan-dan tu dia datang presint 17. ukur, bayar dan dapat set Pb saya ni...

Kak zar..rasa tak yakin nak teruskan hidup tanpa pak hj masih ada sikit2 tapi bila kawan2 blog bagi nasihat begini keyakinan dalam diri tu datang...harap doa kawan terus beri saya kekuatan....

**********


Ummi said...
wa, memang ada kesan di hati, walaupun mak dan bapa ummi baik, tapi bila bapa ummi merajuk panjang tak balik-balik, memang sedih. anak-anak yang jadi mangsa, ummi banyak memendam perasaan. ada sayang pada bapa, tapi bila imbas semula ada rasa benci, entahlah.... mungkin inilah perasaan anak-anak yang bapa mereka beisteri lebih dari satu, mungkin perasaan iza, dan ummi sama saja teringat masa bapa ummi sakit dan ajal dah dekat nak sampai, ummi yang jaga, dia duduk kat rumah mak ummi, mak ummi pula tak ada pergi umrah, ada perasan kasih, nak suapkan makanan tapi macam ada halangan di situ, akhirnya encik abah yang ambil alih tugas ummi, suapkan makanan dan jaga bapa ummi, ummi hanya mampu melihat dari jauh dan siapkan apa yang patut, mungkin masih ada dendam yang terkesumat masa itu semakin ummi tua, semakin ummi faham kenapa bapa ummi berperangai begitu, tapi ummi memang benci dengan poligami walaupun ianya halal, kerana tiada satu pun yang adil tertekan dan sebagainya, nasib baik mak ummi dan mak tua ummi memang baik, so ummi tak terasa sangat, tapi kalau nak fikirkan maid yang jadi mak tiri ummi tu, sampai mati ummi tak nak tengok muka dia, dia yang banyak lukakan hati mak dan mak tua ummi. ummi tak nak doakan yang buruk untuk dia tapi cukuplah ummi bagitahu yang ummi sangat menyesal kerana kenal dia :(
October 13, 2010 9:37 AM

Ummi,

tak sangka kisah hidup Ummi pun berliku juga....dan alhamdulillah dalam wujudnya kisah2 macam tu adik beradik ummi menjadi juga...dan mak ummi bahagia juga disamping anak2...saya pun harap Hani akan berjaya mengikut acuan saya nanti walaupun tanpa kehadiran ayah disisi. Dan jauh sudut hati saya, saya rasa saya tak mampu pun nak beri yang terbaik pada dia, cuma saya harap dia tak menyesali keputusan saya berpisah ini satu hari nanti...


kakLuna said...
kak wa, kalo kat US tu dh lama kak wa kena tangkap tau sbb tinggalkan anak sorang2 kat umah..depa mmg tegas bab hak kanak2 ni hehehe...tp Alhamdulillah hani ni sentiasa dilindungi Allah..saya tahu bkn akak yg nak mcm tu *mmg smua ibu akan berasa bersalah jika tpaksa meninggalkan anak apatah lg sorang2..akak pun bkn tinggalkan seharian cuma bbrp jam sblm akak balik. bagus hani ni, umur 7 thn dh blajar erti hidup. salute sangat kat dia!psl kesan perceraian..x bercerai pun akan ada kesan juga,kan. pun akan melibatkan emosi anak2 juga...insyaAllah, setiap situasi x kan sama..mcm iza, situasi dia lain coz kak nani pun x mcm akak...even iza pun x mcm hani..jd saya rasa, jln yg terbaik tu adalah perpisahan..tp x bermakna terus membenci dan memisahkan anak, hani pun dh nmpk jalan yg sepatutnya dipilih malah dia semacam dh bersedia.sy doakan smuanya dipermudahkan utk akak..
October 13, 2010 11:24 AM

Luna,

akak tau akak salah...tu sebab akak takde cerita kat blog pasal tinggalkan hani ni, bila dah melewati peristiwa ni baru akak berani dedah. Yerlah kalau akak cakap kat orang hani duk rumah sorang memang akak kena bantai balik walaupun depan akak diorang tak cakap. So hal tinggalkan hani ni akak dan dua kawan pejabat jer tau....perasaan akak masa nak melangkah tu tinggalkan dia tu Allah jer tau....masa nak balik pun sama, macam2 terbayang dalam kepala, kalau akak call dia lambat jawab pun akak dah susah hati...dok terfikir dia tergelincir dalam bilik air ker...terhantuk ker....

ada satu hari tu, hujan maha lebat dengan angin kuat dan akak pulak dok kat lobby dan depan pejabat sebab ada monitor wartawan (ada PKR hantar memorandum)....terbayang hani dok sorang kat rumah..mesti dia takur giler...sebab petir sambar menyambar...angin macam puting beliung...menderu2 (siap pokok tumbang bagai) lepas tu satu bangunan pejabat black out...saat tu akak rasa bersalah yg amat....

masa ni jam 4.30 dalam hujan akak lari balik....terbayang dia duduk satu sudut peluk bantal atau peluk tubuh keras menangis takut hujan/petir/guruh...sebab kalau akak ada pun bunyi guruh kuat dia akan datang peluk akak...dia memang takut bunyi guruh....akak rasa bersalah sangat...

sampai2 rumah pulak rupanya blok pun black out jugak...lift tak berfungsi....menapak akak naik tangga sampai tingkat 7...terbayang pulak kot2 masa black out tadi hani bukak komputer atau Tv..ntah2 meletup ker hapa.....dengan pegang kepala paip besi masa petir ker..aduh macam2 imaginasi timbul...anak dahlah sorang tu...

Perjalanan mendaki tangga ke tingkat tujuh dengan berlari2 anak rasa macam mendaki langit ke 7 lamanya....berdebar...

Sekali sampai rumah buka pintu..tengok Hani relax jer dalam gelap (black out) duduk depan TV main tulis2....terus mengadu kata tiba2 tv dan kipas terpadam....Komputer? saya tanya, kakak cepat2 off kan, kan ammie dah pesan kalau hujan jangan bukak komputer...pastu kakak duduk jerlah..masa hujan tadi kakak takut sangat kakak berdiri jer kat tepi tingkap, kakak menangis dalam hati kakak manalah ammie ni cepatlah balik..kakak takut sangat...

Sian dia kan? Insaf ras amacam takkan tinggalkan dia lagi...

**********


Zareda Norman said...
salwa bagus hani berani tinggal seorang.. Cik Ika pun ada sekali dua kak zar tinggalkan seorang di rumah.. memang hati gundah gulana tapi nak buat macam, bukan anak jer kena hati kental, kita ibu ni kena hati kental jugak. Org tak merasa pengalaman ni tak tahulah apa yg kita rasa kan. Apapun, *ni dilema anak sorang dan kerja tak tentu hale macam kak zar ler* keutamaan kak zar sellau pada anak. perasaan dia, kebajikan dia.. hal perceraian tu, kak zar setuju, salwa tak menyekat hubungan anak dan ayah. Dunia dan akhirat hubungan tu tak terputus. cuma pantau ajelah sebab pak haji tak mustahil akan pengaruh perasaan hani ikut kehendak dia, yerlah sedgkan anak 17 tahun pun dia nak kawinkan. Apalah..sedgklan umur tulah sedang semarak nak cari ilmu, jadi profesional yang beriman. ini sibuk nak kawinkan budak.
October 13, 2010 12:03 PM

Kak Zar...

Tulah dilemma kita ni kan...saya pun takde cadangan nak pisahkan hani dengan ayah dia, cuma kena tengok situasi dulu...lagipun saya rasa sebab wujudnya hani lah sya dah bertahan pada hubungan ni sampai 10 tahun....dan saya rasa kehadiran seorang ayah (walaupun tak fungsi sangat tetap menyumbang juga) kepada emosi dan rohani anak2....tu sebab saya nak positif jer, lepas cerai (kalau takde halangan) saya taknak bermusuh...nak lupakan apa2 yg negatif cuma taknaklah berhubung kalau takde hal....tapi dalam hati saya rasa pak hj tetap akan berdendam dan ungkit dalam beberapa hak tertentu...hal kawinkan anak tu saya dapat rasa yang pak hj nak kawinkan tu sebab tu bukan anak dia tu sebab dia nak lepaskan beban, takyah nak fikir2 pasal anak tiri dia tu...

**************


Pnut said...
wa, susah-susah..ptg hani takder kelas KAFA tu mai hntr ke rumah saya je la..leh dia main-main ngan alesya dan sembang2 ngan bibik.. bibik saya suka budak-budak...atau meh je hntr hani ke sekolah tahfiz tempat Najmi belajar ni, kafa diaorg setiap hari, pukul 2.30-5.30ptg... dan tentu selamat...ni offer ni.. ehehe

Pnut....,

offer yang diberi sangat mengujakan....



Apa cadangan yang awak tulis tu dah lama saya terfikir..... sama sebijik macam cadangan awak...cuma saya terfikir nak bagi token RM100 sebulan pada bibik tu...cuma tak berani nak buka mulut jer...





Sebabnya, satu saya suka kalau Hani dapat kawan macam yang dia nak....sangat kasihan pada dia, bukan sekali dia menangis bagitau saya yang dia nak kawan....





Selalunya berlaku ketika dia main2 dengan bear dan mungkin tiba2 teringat saat gembira dengan adik2 anak aza atau pun dengan sepupu kat kg...


Tapi petang semalam baru bayar RM330, RM50 pendaftaran, RM150 deposit (pulang kalau dah habis) dan RM130 yuran bulan ni, all in dan RM330.....kalau nak hantar rumah Pnut pun kena habiskan satu pusingan sebulan ni dulu....apa 2hal saya fikir kan dulu pro and cons nya dulu...


Sangat menghargai pelawaan ini dan hani pun setuju bila saya tanya dia....




Ok...masa dah suntuk, nak ke pejabat....skrg online sebelum subuh sebab malam2 Along jer mengadap PC..bengang jer..suh dia beli broadband sendiri taknak pulak...tapi kalau tak bagi dia bertenet boring pulak dia kat sini..serba salah jadik mak sedara ni....


Wassalam

1 comment:

MOKCIK AZWA said...

Salwa,

akak ada dua pasang corset tu..tapi last2 yg rajin pakai tang bengkung hehehe. Tapi seluar fit jenama crony yg dibeli dengan Zar memang selesa dipakai...cuma kalau pakai dalam kain cotton dia melekat plak hehehe. Selalu pakai malam2...rasa ala-ala seksi gitu hahaha.

tapi kalau rajin amalkan pakai corset, memang terjaga la bentuk body...tak caya tengok zar hahaha...[ zar, komen ikhlas, tak dapat komisen punya hahaha]

anyway, apa nak komen tadi ek...oh ya pasal sedara mara yg dok dgn kita...elok la minta ajer along tu beli broadband di sendirik...bukannya mahal sangat pun kan.

ok take care...kalau pnut ajak pi shoppping...akak pulak kalau perlu teman nak makan2 ker..koling2 la hehehe