Wednesday, October 6, 2010

Seputar kereta lagi

Assalamualaikum w.b.t


tq kawan2.


Tapi saya ni masih berfikir samaada nak betul atau tidak


Kesian pun ada


Sebab saya tau dia takkan mampu nak betulkan


Dan paling penting


Saya tak nak dia kutuk2 saya


Carik saya dan marah saya


Sebab tau memunah tapi dah punah tinggal begitu


Tak pasal2 senang2 ati sekarang ni nak cerai tetiba ada dendam kesumat dalam ati pulak


Bagi saya....


Lepas ni aku-kau takde apa2 pun urusan/isu yang perlu dibangkitkan


Anak~totally aku jaga


Tu sebab saya taknak ada hal dengan dia, taknak create isu


Sebab nanti ntah apa bukan2 pulak dia bangkitkan


Bagi saya kalau proses ni smooth lagi senang


Rugi sikit hati senang takde sapa kacau<-- tu yg terbaik


Tapi tengoklah macamana


Tengah survey mekanik


Susah gila nak carik spare part 190E ni...ada kot


Saya yang tak biasa


Dah minta Along (anak tiri) carik kat KL


Dan dah minta tolong SA nissan tu tengok kot2 ada kawan dia jual murah2..senang kow tim


Oh yer....


Loan nissan dah lulus, maybank..interest 3.0....


SA tu buat jugak kat CIMB


yang pelik CIMB tak lulus sebab katanya kes kancil dulu pernah naik mahkamah


Yang tu saya tak tau pulak sampai nak court cuma saya ingat


Yang kancil tu pernah kena tarik


Mas asaya pregnant hani


Pak hj lupa nak bayar


INGAT! Masa tu kan kad gaji saya semua dia pegang....


Masa tulah dia lupa nak bayar sampai masuk 3 bulna...GILA!


Tengah mengandung prut dah besar masa tu


Tetiba dua tiga lelaki India besar2 tahan saya depan Tabung haji Seremban


Nak tarik keter....


Dua kali tau nak kena tarik, tapi sekali memanag kena tarik betul2 cuma skali lagi tu dapat deal dengan bank, bayar terus!


Lepas tu sepanjang saya pakai sampai sekarang ni tak pernah kena tarik pun walaupun kadang2 ada sulas bayar jugak sebulan dua....


Tapi kalau kena tarik masa ni, oklah jugak sebab keter sendiri, bayar sendiri<--sendiri carik pasal kan...


Yang dulu, duit kita bagi (siap kad bagai) konon ko ambik tanggungjawab bayarkan tup2 kena tarik..bengang kan!


So, kesannya sekarang baru timbul, loan CIMB tak lepas sebab isu dalaman tulah (sejarah naik court katanya) heheee walhal takdelah naik court ker hapa..setel masa tu jugak...


Tapi terfikir mungkin jugak lepas trade in 2005 ambik kembara ni, owner baru/used car tak tukar nama ker? Boleh jadik ker?


Kancil saya tu saya selalu nampak orang Pakistan yang pakai....entah tak taulah apa citer sebenarnya...asalkan loan saya lulus udah!




Wassalam

No comments: