Sunday, October 10, 2010

Dua hari dengan dua anak

Assalamualaikum w.b.t


Dua hari ni membizi sungguh...


Bukan bizi apa, bizi melayan dua anak


Satu anak sendiri, hani, satu lagi Iza


Iza datang semalam...rasanya dah 2 tahun tak jumpa dia ni


So, semalam ambik dia kat komuter Serdang terus ke The Mines


Program awal nak tengok Magika, tup2 sold out...sampai malam tiket takde


Hani setuju tengok Sammy's adventures...cier pasal penyu..best citer tu


Pastu balik solat Zohor....dan asar sekali


Dan keluar balik ke Alamanda pula


Nak tengok Magika jugak...


Saya kesian kat Hani...dah lama dok cakap nak tengok Magika ni


Dia yang buka mulut nak ajak tengok wayang sebab ayah dah takde katanya


So saya walaupun dalam hati kalau aku sendiri memang aku tak pergi ni


Tapi sebab Iza ada, saya ikutkan jugak


Dan Iza rupanya sejak belajar di KUIS ni dah biasa tengok wayang woooo....


Hmmm...dah berkawan2 kan....tentu ada pengaruhnya...kalau ayahnya tau tentu2 ayahnya tak suka


Tapi dah ayahnya takde..lantaklah....


bagi saya memang tak berapa elok tengok wayang tapi sebabnya saya malas nak cakap kat sini....tapi saya pun dah langgar pendirian....


Semalam jer dua kali tengok wayang


yang tak tahan sebelah malamnya tengok jam 11 punya...jam 7 dan 9 ada kosong tapi jauh2 tiketnya...


Habis dekat2 jam 1 pagi tuuu


Tapi berbaloi, Hani suka sangat


Keluar tu asyik cakap best best best....


Jari dan tangan ku kini bersinar


Sebelah malamnya nak tunggu jam 11 seksalah lama rasanya..nak jalan dah letih....


Pastu singgah lak kat Tomei....dari cadangan nak tengok2


Terjebak saya beli emas lah pulak


Saya beli yang kecik comel jer rantai tangan dan cincin


Saya memang tak gemar benda besar2 ni


Rasa kalau pakai jenis besar2 ni macam orang 40 an....tambahan pulak tangan saya kecil ....


So, lega jugaklah....


Selama ni takmo pakai emas rasa menganggu sangat


Tapi bila tengok kat HQ ni..alahaiiiii


Majoriti ada emas di tangan/jari....


Terasa sangat kalau kita tak pakai macam pelik...(kita jer rasa kot, orang pandang biasa jer agaknya)


Yang satu rank dan yang baya2 saya pun saya tengok ramai yang dah pakai emas saiz besar...yerlah umur pun dah 30 ke atas....badan pun masing2 boleh tahan membesar juga...


So, sebagai salah satu keperluan bersosial dan status diri di sini, emas seurat dua ni memberi sedikit keyakinan...hehehee (teori sapalah ni?)


Ronda Kuala Lumpur


Hari ni, sekejap lagi ni, saya Iza dan Hani nak naik Komuter.....nak survey jalan...


Selasa dan rabu ni saya ada course kat Hotel Maya


Dah google, dekat2 KLCC....


Kalau nak naik kereta pagi2 tu sure jem jalan area situ...


So saya cadang nak naik Komuter dan LRT jer....tapi nak naik bukan reti sangat


Takat naik KTM tu taulah...pernah juga naik LRT ni ...


Tukar kat KL central kan?


Tapi dah lama gila dah tu..naik dengan Pak hj dan Hani satu masa dulu...


Kali ni cadang, nak survey tengok berapa lama masa diambil.....senang nak adjust....


Oklah.....setakat ni sangat enjoy dengan hidup saya....


Tapi Iza pulak asyik2 cakap instinc dia kata yang kami akan berbaik semula


Saya pulak rasa yang pak haji akan main tarik tali dalam hal nak lepaskan saya ni...


Dan dia tunggu saya bertindak...


Macam kes dia dengan Aza lah


Kan lagi lama dia tinggalkan Aza....lebih dua bulan


Tapi macam saya cakap....NO NO NO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Saya cuma tunggu 4 bulan jer....ikut taklik masa nikah kalau tinggalkan isteri maka jatuh talak satu kan?


So sabar jerlah...walaupun Iza cakap yang saya bergerak tanpa izin sekarang ni pun dah berdosa.....


ahhh lantaklah, dosa kau tinggalkan anak bini tu hapa? makan minum anak bini ada kau ambik tau?


So, dua2 sama dosa....saya buat pun ada sebabnya.....Allah maha mengetahuikan...


Merc Kembara

Merc saya dah betulkan...kena RM850 tapi puas hati, cantik dia pasang..bumper baru katakan tapi saya tak cat sebab kaler bumper tu sendiri pun dah kaler grey....


Pastu saya tinggalkan kembara suh dia tengok belek semula kenapa pick up slow sangat terutama bila mula nak jalan pada 1-40 kelajuan dia....


Hal jual kereta kembara ni tunggulah esok buat keputusan


Merc pulak semalam masa kat The MInes pak hj sms nak suh hantar


Tapi saya kata keter kat bengkel lagi...Iza yang suh tipu


Walhal keter dah lawa tip top sebab semalam kes malas carik parking terus basuh kat parking Mines tu kena RM28.00...kilat bukan main lagi merc tu....suker...


SO pakai lagi merc sampai rasa puas dengan kos RM850 bumper tu dan tipu tu anggaplah tipu sunat..hahahaaa


Esok nak gi KLCC jugak ni, ada meeting kat Dewan philmharmonic (eja camana ntah) tapi dah disediakan bas...


Program konsert SPRM 10.12.2010 nanti


SPRM tu stand for Malam Sentuhan Perasaan Rohani Manusia sepena hari rasuah sedunia...


Konsert tu nanti penyanyinya Siti Nurhaliza, M Nasir, Adibah Noor, Anuar zain, Khadijah Hashim...ramai lagi ntah sapa ntah...maals pulak nak ambik pot sgt


Ni saya jadik ketua AJK Publisiti (wahhhh )....publisiti katanya...tapi takde hapa pun consultant yg buat...


Tapi nampak gayanya ke konsert lah pulak saya nanti....jemputan VVIP Tun M suami isteri dan
Najib suami isteri.


Kadang2 duk pikir apa kaitan konsert dengan rasuah ni.??? dah kata pencegahan....nyanyi pun kaedah pencegahan katanya....walhal yang rasuah besar2 tu minat ker dengar lagu2 ni...


Haihhh....malas lah nak komen!


Wassalam

3 comments:

Zareda Norman said...

wah happening life salwa sekarang.. ehhehhe.. Lepas ni boleh lah kak zar ajak salwa pi buat menicure dan pedicure plak.. sesekali manjakan diri sambil bersihkan kuku jari dan kaki.

err.. tiket konsert sprm ada lebey tak? hihihi

maryam said...

kak wa, kan putrajaya ada e-rail (saya tak ingat nama apa). rasanya tu lagi cepat berbanding komuter. transit lrt kat kl sentral juga.

MOKCIK AZWA said...

Wah dah pi tengok Magika la ya...dengan Hani [Hani dah sehat, alhamdulillah] dan Iza. Bagus la boleh geng dengan anak tiri, dia pun dah besar dah pandai menilai buruk dan baik.

yes...mari kita bersama2 buat medi dan pedi dengan Zar tu hehehehe

Apa citernya nak ke KL sentral naik komuter Salwa...naik erl la, RM9.50 ke KL Sentral. Dari KL sentral bleh naik LRT ke tempat tujuan.

Have a nice day Salwa