Monday, October 18, 2010

Gamble

Assalamualaikum w.b.t


Saya dah nak bertolak ke Bukit Tinggi ni


Betul2 gamble


Sebab tak tahu jalan sangat


Secara praktikalnya lah...


Zaman ni kalau tak tau memang hempeh lah


Sebab google jer, dengan google map nya dengan macam2 kaedah adalah


So dah google dah kaedah nak ke Bukit Tinggi ni


dari Putrajaya lalu Serdang yg jalan nak ke mines tu


Sampai simpang amsuk kiri ke arah MRR2


dari MRR2 tersu jer lalu ulu klang segala tu sampailah ke tol gombak


dari tol gombak tu lalu lebuhraya karak


Nanti dalam 45 minit sampailah ke Colmar, Berjaya Hills, Bukit Tinggi


pepandailah kan


dan tua dah


nak harap orang jer bila lagi, yer dak?


Ikutkan boleh jer tumpang


Tapi malas lah...


bebas kalau bergerak sendiri


Semalam tengahari balik melaka ambik mak


Lambat bergerak dari Putrajaya sebab merayau2 sekitar bangi carik kedai komputer


Jumpa satu, terus beli charger lapppy acer saya


Dah lama dah charger rosak...rosak mas akat tangan hani, dia kan selalu conquer lappy saya


main games, tak tau apa kaitan nya dengan kerosakan charger,


mungkin dah sampai ajalnya


saya tak gerak lagi ni masih kat office


pagi ni tak masuk office sebab hani demam dengan batuk anjing dengan badan panas


Dah bagi makan ubat dan dah peluk2


lappy tinggal kat office tu sebab saya datang jugak ni


tapi sampai2 jer tadi xtau apa berlaku


depan pejabat ramai polis beserta dengan kereta peronda


naik tingkat 7....sunyi sepi jer unit komunikasi korporat


Satu umat pun takde


Bilik PA kunci, kunci bilik saya dalam box dalam bilik PA


Saya syak diorang gi farewell Glenn, salah seorang officer UKK ni


Glenn last day sini, sebab dapat offer gred 41 di kastam


Sini dia gred 29....so call diorang rupanya diorang lunch kat luar


Kat equotorial....saya jer sorang takde, sedeyyyy


Apa nak buat, dah saya kena ke bengkel...


Apapun doakan saya selamat pergi seorang diri


tapi tadi, banyak kali hani cakap


Ammie selamat tinggal untuk selama2nya...pastu punyalah peluk dan cium merata sampai ketiak2 saya pun diciumnya....


Ulang2 lak tu cakap diolog tu sampai saya marah dia


Ada apa2 ker, yang budak kecik dapat rasa kita orang tua tak dapat rasa


Kalau ada apa2 berlaku doakanlah okay...


tolong tengokkan hani, apa2 hal jangan bagi kat ayah dia anak saya tu....


Ni saya pesan jer dalam blog, kotler apa2 hal nanti...




Wassalam

4 comments:

MOKCIK AZWA said...

Selamat dalam perjalanan, semoga selamat sampai dan selamat kembali Salwa! Aminnn

Zareda Norman said...

salwa
semoga selamat pergi dan balik dan semoga hani cepat sembuh..

Anonymous said...

Wa, just nak suggest 1 perkara... belilah GPS..kalau mcm wa tu, confirm pandai gunalah...sbb saya yg x bijak IT sgt ni pun, guna..
1x je hbs duit, pastu minyak boleh save sbb x sesat.. jrg2 sgt je GPS buat hal...kalau brand garmin, plg murah rm650..kalau brand lain 300++ pun ada. Kalau guna hp, mcm x dedicated plk, kot org call masa tgh on gps.. semenjak guna GPS hampir 2 thn, dah x risau nak p mana2...relax je..
Just my 2 cents

Ina paka

Cool said...

Akak ni.... ke situ pulak!