Saturday, December 13, 2008

Kesunyian

Assalamualaikum w.b.t

Satu perkara yang paling penting kalau anda berpoligami adalah anda boleh berperang dan melawan rasa kesunyian yang amat sangat. kalau mampu bolehlah dianggap anda layak bermadu.

Bermadu selain perlukan kesabaran diperingkat yang paling maha tinggi, ia juga datang dengan pakej kesunyian. tak boleh lari kemana-mana.

Sebab? sebab anda perlu berdepan dengan masa-masa tanpa suami. Ini bukan sebab suami tiada kerana kerja atau buat benda lain, tapi ini semua kerana suami anda akan berada di rumah madu anda bersama isterinya yang lain dan anak-anaknya yang lain.

Lebih malang kalau anda tahu bahwa mereka bukan berada di rumah sebaliknya mereka berfoya-foya berjalan-jalan atau membeli belah dan sebagainya.

Malah lebih mengharukan kalau kesunyian itu merentap kegembiraan hidup anda kalau ia datang menjengah ditengah malam dan kdan kala dan etika itulah sialnya anda terbayang yang suami anda sedang memeluk seorang perempuan yang pastinya bukan anda!

Maka, hal-hal sebegitulah yang menyebabkan perempuan rat-ratanya menolak untuk bermadu. Kerana engan berkongsi 'batang' yang satu, di situ memang ada kebenaran! Kerana saya pun begitu juga, yang bermadu sukar menerima apatah lagi yang tidak bermadu,kan?

No comments: