Thursday, January 1, 2009

Mulut tempayan

Mulut tempayan

Suami sampai petang tadi lepas asar. Masa dia sampai tu saya tengah online dengan kak aza, dia yang called saya. Panjang lebar ceritanya.

Dari semalam sampai hari ni tak taulah dah berapa banyak kali dia called tu tak masuk kira dengan sms lagi tu. banyak benda tak puas hati nampaknya.

Saya ni ingat juga yg dia sms kata ada mata pandang ada tinga dengar.....tapi bila nampak suami tu kesian pulak kat dia, rasa macam perlu cerita demi kebaikan semua. tapi takdelah semua benda kak aza citer ni saya boleh masuk lam blog ni.

Tak taulah kenapa kak aza percaya sangat pada saya dan nak cerita hal ni kat saya. kan dia dah tau saya ni pun banyak cakap jugak. Atau sengaja dia nak test saya nak tengok saya citer kat suami tak...

Lama jugak kami muzakarah tadi, dan kebanyak cerita tu suami dah boleh agak dah...sebab dia lagi kenal kak aza dari saya.

Dan yang paling memeranjatkan saya ada satu rahsia yang kak aza buat yang suami tak pernah cerita pada orang selama ni. hanya malam ni sahaja dia baru terbuka hati nak bagitau saya satu-satunya org yg dia bagitau. Cerita tu selepas kak aza tau suami kahwin baru...

nanti2 saya bagitaulah yer..rupanya teruk tekanan isteri bila tau suami kahwin lain...yerlah agaknya kak aza fikir dia dah buat yang terbaik, takkan sanggup suami kahwin lain...

Oklah...saya tulis entry ni sebab cerita panas2 ni....nak gi urut suami lak ni..besar ganjaran pahala urut suami ni tau...nanti saya cek kat buku...


yang paling best dengar tadi, suami kata anytime dia rasa nak tinggalkan kak aza sebab tak tahan perangai dia cumka asbab anak dia bertahan....hahahahaaaa gelak dulu...so saya dengan kak aza sama jerlah..dua2 dia takdelah sayang sangat sebab anak jer dia bertahan...

Lagi satu kan...ada jiran yang saya citer baru resign lecturer poli tu...tanya suami dia kenapalah suami kak aza kahwin baru, apa salah dan kurangnya kak aza...maka suami dia suh dia tengok mesti ada something wrong kat kak aza, maka kakak tadi pun taulah dah..napa suami kak aza tu kawin lain...

Kak aza terlampau detail..masalah kecik pun jadik besar pada dia...tu yang suami cakap tadi...lalat sekor pun jadik masalah pada dia...yer tak ya jugak..lagikan ikan 500 ekor dalam kanvas..mesti lagi besar masalah pada diakan... teringat kata luna orang kalau terlampau detail akan buat kita lemas....

Wah..ngumpat madu yer..takdelah kita share...isteri2 sedia ada yang sorang jer berjaga2lah jangan detail sangat dengan suami...nanti suami carik lain baru menganga...jaga2 tu pesanan saya tu ...kalau dapat madu baik cam saya takperlah wakakaaa...kalau dapat madu jenis nak rampas semua habislah...mintalah dijauhkan....

No comments: