Saturday, January 3, 2009

hari ini

Hari ini


Assalamualaikum w.b.t

Semalam beberapa kali saya sms suami bertanya dia keluar 40 hari dimana destinasinya. Setakat ni yang saya tau kemungkinan dalam negeri sembilan juga....wah dengar camtu jer otak saya dah berjalan dah....fikir jahat tu timbul...bukannya apa kalau dah srea sini bolehlah saya pujuk2 dia cilok balik umah sekejap....semua nafsu jer tu....kalau tau dek kak aza mampus saya!!!!



Semalam dalam sms dengan kak aza tu serkap jarang jugak saya sajer tanya manalah tau dia tau suami keluar mana, mungkin suami sms atau called dia tapi tak sms saya...manalah tau kan?


Tengok2 kak aza kata dia pun tak tau lagi, dia call dan sms abang takde respond jawabnya. Wah saya pun nak juga test market, tu yang saya pun mulakan sms bila tak berjawab mulalah saya lagi tertanya2 dan punya tak sabar saya cuba call juga.


3 kali call tak jawab, saya pun sms lepas solat asar tengok2 dia jawab, katanya, jam 10 malam nanti call, pastu hani pun sibuk sms jugak [sekarang dia sendiri jer sms xyah ajar2 dah...kira jadi PA saya lah] kelakar jer saya baca dia sms "ayahkenapaayatakjawabmisejamikakageram" <-- kelakarkan...dia tolong tanyakan kenapa ayah tak jawab mesej saya, dia lak yg geram..dia kalau taip memang dia tak jarakkan, sy pun malas nak ajar...tu yg berjela tu...asalkan mesej dia sampai udahler... Ayahnya kan memang sayang anak2, terus jawab kat hani, bukan main suka dia bila tengok nama ayah naik, dan-dan buka mesej dan baca.."ayah sibuk mesyuarat sorry"...ohh sibuk mesyuarat rupanya...



Sebelum maghrib ayah sms lagi..hahahahaaa "kalau free call" selalu memang camtu sejak dia pakai prepaid ni semedang saya yg kena call sebab saya kan line...memang saya ajerlah yg tanggung...heheheee..almaklumlah kononnnya bini ni kaya banyak duit..aminnn jerlahkan...kadang dok fikir gak saya ni yg manjakan dia sebenarnya sebab kalau dia call selalu saya suh dia letak biar saya call semula sebab nanti kalau prepaid nya abis in case emergency ker dah takleh dia nak call...selalu ada rasa camtu..tu pasal saya rela saya yy tanggung cost..kadang saya beli top up saya send kan ajer no pin nya tu..bila habis prepaid baru dia top up kan..harap2 dapatlah ganjaran pahala...wah..sikit2 nak pahala...



Saya pun call lah dia, panjang cerita...satu saya nak minta izin ke rumah kak aza hari ni sebab barang2 yang kak aza kirim tu saya nak hantarkan...pampers, tepung, gula, susu, minyak, planta...suami tanya ada sampai seratus tak...saya kata tak kira lagi, so saya tanya abang nak bayarkan ker..kalau nak bayar saya total semua 300 tu..yerlah takkan belah sana jer tanggung belah sini apa cerita...heheheeee..katanya takper biar aza yang bayar...takut tuuuuu.... Lepas tu dia tanay apa saya beli....murah ker? tulah saya kata aza suh beli pampers brand huggies merah atau mami poko....tapi hussies merah tak offer huggies biru yg offer, RM 33 untuk saiz M84 keping...memang murah...pastu suami kata belikan yg biru tu jer.....



Saya terus jawab, eh ..tak berani saya dia dah sms kata yg lain jangan beli nanti peha terkeluar....[xtau apa maksudnya]..suami kata belikan ajer...saya kata, eh abang bukan tak kenal aza tu...terus gelak besar dia....dia kata ohhh selam ni pandai saya kata dia takut bini, sekarang saya pun pandai takut dengan madu???? last2 dua2 kami gelak besar.... Kan saya ada kata kak aza ni cerewet....jangan beli yg bukan dalam standard dia nanti diungkit2nya...saya dah kenal sangat dah....lagipun masa masturat hari tu masa dia bengang kes penyapu depan guna untuk sapu kat dapur dia ada keluarkan statement "wa..ko bukan tak kenal akak ko ni!"....kalau tersalah guna mop sanggup dia mop sekali lagi...hari tu dia bengang pasal jemaah datang tu gunakan periuk nasi yg kat dalam tu buat tenggek masak atas dapur gas...bengang dia siap ngadu kat abang....



Tu tak masuk hal jemaah makan kat lorong depan kitchen kabinet, berapa kali suami dah suh makan kat depan, dia tetap suh jemaah makan kat situ jugak sebab alasan taknak mengundang semut nanti jemaah nak tidur susah...memang kak aza maghrib2 tak lekang dengan penyembur [ridsect] utk halau semut, nyamuk, lalat....saya siap pesan2 ngan hani kalau duduk umah ummi, nampak ummi ambik penyembur jer cepat2 lari jauh2.... Tulah kisahnya, saya belikanlah juga, mami poko....margerin tu dia sebut planta saya bli juga planta tak jadi beli daisy w.pun offer nanti kang tak jadi cake dia harus saya yg kena...



Yang lagi suami gelak besar ialah....pasal hal zubair...kak aza nak amsukkan juga zubair tadika, tapi dia taknak masukkan Pasti, tapi nak survey takde masa katanya, yerlah ada babykan....katanya lagi kalaulah tadika macam hani MURNI tu ada kat PD dapatler dia amsukkan zubair..sepanjang hari kat sekolah pun takper.... Tiba part ni suami gelak lagi...amboi katanya.....nak hantar MURNI....suami gelak sebab katanya sapa yang nak bayar tu...murni ni yuran jer seribu lebih bulanan RM 385, macam saya OT jer seratus lebih sebulan dah jadik kosnya RM500 sebulan semata2 utk hani jer....tu yg suami kata besar cita2 dia nak masukkan zubair MURNI...sedangkan pencen suami baru RM 1,600.....1/3 bayar utk zubair..lagi 3 anak nak makan apa?



Cam saya lainler, suami tak kisah sangat saya bayar berapa utk hani sebab sendiri bayar....saya tau kak aza cakap tu sebab dia nampak beza hani dengan anak2 dia yang sekolah pasti, sebab hani lancar membaca, lancar bacaan solat, doa2 harian tak lekang dibibir dan juga sopan santun lagi...wah puji anak sendiri melambung gitu...takdelah ni semua org yg nampak hani cakap macam tu...masa kat umah kak aza lah..masa dengan saya lain lak citernya...kan hani selalu duk ngan kak aza, kebetulan kak aza selalu bawak dia pergi nusrah dan ada juga terima jemaah..pastu bila diorang jumpa saya lain masa tu yg diorang bagitau anak salwa tu lawalah, memang kena pakai purdah dah besar tu..rajin membaca, pemalu jer...nampak matang...dll...diorang tengok bukan depan saya...masa hani duk ngan kak aza kalau depan saya, lain macam plak mengadanya si hani tu..merengeklah...merajuklah...



Hishhh..terganggu kejap kak aza call lah pulak...katanya nak bawa Zubair pulak...bengkak satu badan, dia syak buah pinggang. tapi saya tak rasa gitu...biasalah bebudak minggu lepas aktif berendam mandi-manda, pastu lompat sana sini, tapi dalam apda bengkak tu aktiv jugak si zubair tu...kak aza macam suami kata lalat sekor pun masalah...apatah lagi anak bengkak satu badan..kadang bengkak pada kak aza tu apda kita sembap jer...



Ntahlah kang kalau dia balik KPJ taulah apa ceritanya. Saya pun rasa tak jadik ke PD, dah kak aza takde, dia suh saya pulak hantar barng2 dia ke rumah mak dia. Saya phobia nak ke rumah mak dia..dulu pernah kena sound dengan mak dia masa baru2 kahwin siap dia tunjuk jari telunjuk kat saya katanya, "kau taulah salwa satu hari nanti ko rasa pulak camana oranag rampas suami kau"...



lepas tu ada sekali saya ke rumah mak dia, dia sound saya juga masa saya suh anak kak aza suami dulu tolong jagakan hani dalam keter dia sound saya sebab saya suh jaga anak, cucu dia khairin solat lambat sikit, yerlah bergilir jaga dengan saya...dia kata apa..."budak tu dahlah anak yatim, ko suruh dia jaga anak ko sampai solat lambat..bla..bla..." walhal masa tu budak tu sekolah rendah jer, tunggu sementara saya solat maghrib kejap jer bukannya lama, masa tu hani tido dlm keter..cara dia cakap tu dengan muka2 dia marah dan intonasi ayat yg keras..takutnya saya...serik saya nak ke rumah mak dia lagi...mak dengan anak sama2 cerewet....masa tu kak aza pun sound mak dia napa cakap camtu kat saya...masa tu saya pergi sebab saya nak ziarah kakak ka aza yg baru keluar hospital...



Mencabar buat entry ni sebab habis kak aza called tadi, angah pulak call, nak datang mesin rumput....saya kata datang jerlah...ada gak alasan takyah ke PD...dah call ayah minta izin tak jawab pulak...takperlah dia faham lah tu... Hishhh, angah tengah mesin rumput tu asyik panggillah pulak, dia tak tau nak handle camana....sebab katanya tak reti nak tukar talinya... terpaksalah saya masuk campur betulkan tali tu dan ajar dia camana nak adjustkan talinya tu kalau dah pendek...nanti sambunglah..dah bz sangat ni..tetiba lak macam2 hal...masa betulkan tali tu dok borak ngan angah apsal ikan keli yang mati tu.....macam2 hal lah pulak....sempat gak dia komen pasal mak tirinya tu....cerewet...ok wassalam

No comments: